Hallo,

Na een uur zoeken op internet ben ik het zat. Ik zoek een script die door middel van de dag van maand een bericht weergeeft, waarin <a></a>-tags kunnen worden gebruikt. Ik wil geen Javascript, want die heb ik gevonden, maar een PHP-script!

Mvg,

AstroVersum
<?php
$datum = date('j');
if($datum == 1){
echo '<a href="">Bericht van dag 1</a>';
}
?>
Klaar!

De overige dagen mag je er zelf bijzetten.

Overigens is het een scriptje dat lastig is te onderhouden, een koppeling met een database lijkt mij handiger.
Een nieuwssysteempje? Zijn er genoeg te vinden hier bij de scripts ;) !
Frank, ik zal direct uitproberen!

@ponzi, nee, geen nieuwssysteempje, maar script dat elke dag automatisch tekst verandert (die ik moet toevoegen)
Over van de dag gesproken

<--- Het woord van de dag, live vanuit de PHPhulp.dedemsvaart studio . Komt nog een siteje voor als dr animo voor is , kom vooral met suggesties ^_^
Ja erg leuk hoor en vanuit de studio Lutten wordt dit aangevuld met de spreuk van de week en deze is ook terug te vinden in het archief aldaar ....
Studio Utrecht draagt zijn steentje ook wel bij :)
Hoe kan ik ipv die a-tags php-codes gebruiken? Sorry dat ik teveel vraag. Ik wil een include tag gebruiken, maar ik krijg dan niets tezien. Wat moet ik in code veranderen zodat ik het kan zien?

<?php
$datum = date('j');
if($datum == 1){
// echo '<a href="">Bericht van dag 1</a>'; wordt dan:
  include("jebestand.php");
}
?> 

Success !
<?php

$datum = date('j');
if($datum == 17){
echo include("nieuws_in_het_verleden/17.html");
}

?>

Ik krijg door een of ander reden dan een '1' achter de tekst. Het ligt niet aan het geincluded bestandje
Het is OF het een OF het ander.

echo .........

OF

include ........

Edit: In jouw geval dus include.

Reageren