Wat vinden jullie nu van het groene en het witte boekje?
Ik heb een dubbele mening:
Ik snap het groene boekje niet, steeds aanpassingen, maar nu zijn er 2 boekjes, en lees je een woord in de media, en als je het zo op schrijft in een proefwerk nederlands is het fout.
om je eerlijk te zeggen boeid het me niet, ik ga niet in een boekie lopen bladeren voor een woord. ik heb altijd goed opgelet met grammatica stijl en spelling dus ik weet het gewoon, als het niet klopt so be it
[quote=PHP Newbie schreef op 16.08.2006 21:32]Tsjach,
En dit is wel Duidelijk Nederlands?[/quote]
Tsjach is een tussenwerpsel, net als oef en au.
Maar ik vind het Witte Boekje maar niks, het is daar 'Kies maar: met of zonder tussen-n' en al dat soort shit. Daar wordt ik zooo moe van! Doe mij maar gewoon duidelijk: Paardenbloem is mét tussen-n!
[quote=Rieksie schreef op 16.08.2006 21:35][quote=PHP Newbie schreef op 16.08.2006 21:32]Tsjach,
En dit is wel Duidelijk Nederlands?[/quote]
Tsjach is een tussenwerpsel, net als oef en au.
Maar ik vind het Witte Boekje maar niks, het is daar 'Kies maar: met of zonder tussen-n' en al dat soort shit. Daar wordt ik zooo moe van! Doe mij maar gewoon duidelijk: Paardenbloem is mét tussen-n![/quote]
Ik juist niet, wat kan mij het nou schelen of het paardebloem of paardenbloem is, voor mijn part is het een weetikveelwatvoorbloem.
Dat idee van kiezen vind ik iig beter dan het om de zoveel jaar veranderen.