we zijn niet allemaal css goeroe (met alle respect)
soms is een een voorgekouwde oplossing ff makkelijk. ook al het niet altijd de mooiste volgens w3c
Als iemand ergens niet uit komt is elke oplossing welkom, mee eens. Maar inline styles is een slecht idee, dat kun je zelf eigenlijk al wel verzinnen. Je gaat opmaak tussen je HTML zetten, dus dat betekent dat je elke pagina in je site aan zult moeten passen als je iets wilt veranderen. Uiteraard is het aan de vraagsteller om de oplossing te kiezen die het meest bij hem/haar aansluit.
Oftewel het hele nut van CSS heb je daarmee weggegooid. Ik heb vaak 'problemen' met centreren in IE en Opera/FF/etc met xHTML1.0 Strict.
Mijn oplossing:
body {
text-align:center; // Voor IE
}
#container {
text-align:left;
margin:0px auto; // Voor Opera etc
}
Je hebt dan dus een container div die je centreerd, het lijkt een beetje op de oplossing van Arjan geloof ik. (Misschien zelfs hetzelfde, alleen snapte ik hem niet helemaal)
Ik zet meestal een tabel om m'n content om hoogte/breedte e.d. te garanderen op elke browser.. (tabel hoogte 100% werkt op elke browser, waar div hoogte 100% het vaak laat afweten (dat wil zeggen, doorgaans een ongewenst resultaat geeft ;)
Breedte van de tabel zet ik vaak op 770, omdat ik m'n website compatible voor 800x600 wil houden, en je rekening moet houden met een mogelijke scrollbalk-breedte van 18 tot 26 pixels.