Voor een client heb ik een site gemaakt met een aantal formulieren. Nu heeft de client van zijn hostingbedrijf te horen gekregen dat er vanaf zijn site spam verstuurd wordt.

De formulieren moeten dus aangepast worden op de 1 of andere manier.

Heb tutorial doorgelezen http://www.phphulp.nl/php/tutorials/10/340/694/

maar hiervoor heb ik te weinig php kennis om alles goed aan te passen.

Wie kan mij helpen?? Liefst zo spoedig mogelijk, vergoeding in overleg!
zet in een sessie hoeveel x al op de verzend button is geklikt + tijd. Controleer de session aan de hand van hoevaak je iets mag versturen.
Bedankt voor je reactie Kalle maar is voor mij nog niet de oplossing helaas......
een simpele vraag laten oplossen in je FORM

geen enkele bot die het kan

hoofstad van nederland?
3+5 = ?

zoiets (liefst zelf random)
Waarschijnlijk heeft iemand een cc of bcc in een textfield geplaatst en zo spam verstuurd.

Tenminste dat zegt het hostingbedrijf maar ik heb geen idee wat ik precies moet aanpassen in de formulieren om dit in de toekomst te kunnen voorkomen.

Please help ('k ben echt een newbie hoor)
Het makkelijkste is gewoon de input beveiligen. Dan krijg jij nogsteeds wazige spam maar krijgen andere van jou teminsten niks meer... zie daarvoor deze website.
Wat ik eerst noemde is voor bots + mensen die spammen.

Je zou op die van Hipska door kun breien.

<?php
//....je code
//zet om in kleine letters
$vraag = strtolower($_POST['simpele_vraag']);
//check
$check = 'Amsterdam';
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
   if($vraag == $check){
    //.. rest van je code
    }
    else{
    echo 'Foute beantwoording van vraag';  
    }
}
?>
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
<table><tr><td align="center">Wat is de hoofdstad van Nederland:</td><td align="left"><input type="text" name="simpele_vraag" /></td></tr>
<tr><td align="center" colspan="2"><input type="submit" value="Verzenden" /></td></tr></table>'
</form>

edit: code tags
Bedankt Arjan maar dit gaat echt zo niet lukken.
PHP-coderingen die voor velen van jullie al zo vanzelfsprekend zijn, zijn voor mij nog echt abacadabra.....

Ik zoek iemand wie ik de php code kan sturen en die voor mij de wijzigingen doorvoert.
Staat een betaling tegenover!!

Daarna zal ik poberen e.e.a. te begrijpen en ook de andere formulieren zelf aan te passen (zijn allemaal opgebouwd via zelfde principe) mocht dat niet lukken wil ik graag een vervolg beroep op iemand doen.
Ik wil het wel doen. PM me, en stuur je formulieren. We komen wel uit over de prijs!
Ik heb je net even een PM gestuurd, dit zal niet meer dan 5 minuutjes werk zijn, en kan dus makkelijk voor niks.

Reageer even op de PM en ik zal kijken wat ik voor je kan doen.
het is nog altijd een FORUM kindjes en geen PM/mail systeem!

plaats hier je relevante code en we zoeken een oplossing

Reageren