Ik heb Apache 2.2 en PHP 5.2.0 en Mysql
Maar nu krijg ik bij het open van mijn bestand op localhost de volgende melding:

Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in F:\www\htdocs\config.php on line 12

Hoe los ik dit op ?

Paul
Door netter te scripten. Undefined indexen heeft te maken dat je een variabele wilt gebruiken die niet bestaat. Check je vars met isset en empty.
wel vreemd want op mijn anderen host(en) krijg ik dit probleem niet dus ik denkt niet echt dat het daar aan ligt.Ik heb ook hier een willekeurig script gepakt was dat ook al
Arjan heeft gelijk. Zonder twijfel.

Die andere hosts hebben gewoon niet E_ALL maar E_ALL ~ E_NOTICE of E_NONE.

Gewoon programmeren volgens de regels dus.
Ik heb dit boven mijn scripts gezet

error_reporting(E_ERROR | E_WARNING | E_PARSE | E_NOTICE);

Maar ik krijg geen meldingen
Vreemd hè

Paul
usbwebserver gebruikt php versie 5 >

Waarschijnlijk op je host een nog lagere versie en daar worden die notice's niet altijd weergeven

wel in php versie 5 > geloof ik

GR. mebus!
Hoezo eigenwijs :)

Het heeft niks met je PHP versie te maken, maar met de hoogte van de error_reporting in php.ini.
error_reporting = E_ALL
Dat zinnetje in je php.ini zorgt ervoor dat alle meldingen op je scherm komen te staan. Door dit te laten staan is het meteen een goede oefening netjes te programmeren.

Gewoon luistern naar Arjan en voordat je met je variabelen gaat werken controleren of ze wel bestaan en indien nodig controleren of ze niet leeg zijn.
Eigenwijs hè :P okeej het ligt aan mij allemaal bedankt komt nu wel verder

Reageren