Kan iemand mij vertellen hoe ik met templates moet werken?
Me host was down en ik had geen back-up, nu wil ik me site overnieuw gaan maken. Maar ik wil met templates gaan werken. (pas als ik het onder de knie heb)
Dus kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik hiermee kan werken?
Ik had eerst wel een template parser gevonder maar daarbij bleef ie foutmeldingen geven.
En hier kan ik tussen de tuto's ook niets vinden over templates :)
bij mijn weten zijn temlates stukken php of html waarin je basic layout is vormgegeven, of je basis van een script. De fijne details zijn nog niet ingevuld, waardoor je op de basis van die templates je site kan opbouwen. Van een template-parser heb ik nog nooit gehoord. Er is volgens mij ook geen standaard op het gebied van templates.
Tsjah zover was k ook al :)
K weet wel wat het zijn etc..
En als je de templates bekijkt van bijv. phpBB dan zie je alles wat text hoort te zijn als bijv. {FOOTER}
Ik ben zelfs zover dat je ergens in een php bestand FOOTER moet definiƫren. (kijk maar in de language files van phpBB)
Ah, nu snap ik wat je bedoelt, ik vind het een heel gedoe, ik typ liever de hele source, of gebruik includes, maar dit zou dan nog een interessante link zijn, met het gebruik van een template parser: http://www.phpbuilder.com/columns/lep20020402.php3?page=1
Die link van Dave gaat over het maken van je eigen template parser... hartelijk bedankt maar ik zoek iets waarmee ik eerst kan wennen aan templates...
Als ik eenmaal in de gaten begin te krijgen hoe templates werken ga ik misschien nog wel een keer kijken :)