llo phpers,

Hoe kun je dmv css een bg laten veranderen als je er met je mouse over gaat en als je er terug weg van gaat komt hij weer normaal te staan iemand ideetje?
kun je zoiets niet beter met java script regelen??
euhm maakt mijn niet egt uit ik wil dat als er geen muis over die cel is dat de bg bv zonder.jpg is en eens ze erover gaan dat hij dan met.jpg word
Het kan met CSS, maar helaas werkt het dan niet in IE. Ik ben bezig met een tutorial hierover, maar die is nog niet af.

In standards-compliant browsers werkt dit:

td:hover {
background: url(jeplaatje.gif);
}

Helaas is IE niet standards-compliant. Daar is een workaround voor, maar die is nogal ingewikkeld, vandaar dat ik er een tut over maak. Binnenkort op mijn eigen website te zien.
hoe is het top menu van php hulp dan gemaakt want dat is ook wel interesant dat hij gewoon blauw is en als je er over heen gaat wit word??
javascript. Met js kan je ook hovers maken. Die leest ie wel.
/cfgs/menu.js (zie broncode)
Ja dan gebruik je 'behaviors'.
Met behaviors kan je denk ik wel ook een background veranderen. Want wat behaviors doen is hover omzetten naar gescripte events.
@ Kalle: Precies! En het voordeel daarvan is, dat je dan meteen :hover op alle elementen hebt. Met JS kan dat ook, maar da's veeel meer werk.
onmouserover = "this.className = '[jouw css class name]'";

Reageren