Kan iemand me is uitleggen of een link geven waar het is uitgelegd hoe je een site met php kan maken zoals deze: http://www.wowcentral.com/

Ik ben de afgelopen dagen begonnen met wat tutorials te volgen over php en het lukt me al om een database en guestbook te maken enz maar ik weet niet precies waar je een tutorial over een site maken kan vinden :S

En is PHP veel handiger/mooier voor een site van HTML?
Oke, heel erg bedankt voor jullie hulp en ik leer elke dag een stuk meer :P
Ik zal nu eerst beginnen met niet al te veel PHP en later beetje bij beetje PHP gebruiken.
Heb trouwens al een beetje door hoe je een gastenboek maakt, maar heb het wel gekopieerd.

Nu nog ff een lange vraag voor mensen die tijd over hebben :D

Ik heb nu includes geleerd maar als je bv de lay-out van de site van de 1e post gebruikt, wat kan je dan includen.
Het zou handig zijn om het linker menu te kunnen includen zodat je die niet in elk menu hoeft aan te passen.
Maar is dat wel mogelijk?

Ik zou dan bijvoorbeeld alleen dat includen maar hoe kan je dan zorgen dat de rest (op een andere .php waar het naast wordt geincluded) eernaast komt te staan?
Ik heb echt ff goede hulp nodig.
Alvast bedankt!

Ik bedoel dat als je op een link in het menu drukt dat rechts alleen wordt vernieuwt, dus laat maar zeggen hetzelfde als frames.
Of als dat niet kan met tabellen dat iig het menu standaard op alle pagina's staat zodat als je je site update je alleen 1x je menu hoeft te veranderen en niet alle pagina's
indien je werkt met includes kan je je rechter menu includen in je layout als je dan op een link drukt dan laat je gewoon een andere pagina includen door die link zie $get functie of Tutorial "Pagina in layout"

Ik zelf werk met een $get functie dat gaat zo:

tabel opstellen vb: id,paginatitel,inc
connectie maken
getfunctie en dan kan je beginnen
--------------------------
menu.php| <? echo"$inc"; ?>
--------------------------

wanneer je menu dan tevoorschijn komt laat je gewoon alle links die daarin staan simpel een id krijgen dat je vervolgens in je db terugvind welk id welke inc heeft. bv id1 heeft home.php als include pagina. en als je _self gebruikt in je link dan veranderd die je hele layout wat ik ook niet slecht vindt. Ach ja misschien wat moeilijke uitleg voor een klein dingetje.

veel succes

Reageren