@ Frank: ik weet wat je bedoelt, had het eerst in Opera ook. Waarschijnlijk moet ik de background voor de header ietsje smaller maken. Heb je een screendump voor me?
@ Lissy: kijk, dat moeten we hebben :-)
@ Robert: ja, de kleur paars blijkt inderdaad een item. Men vindt het of heel leuk, of helemaal niets. Ik zal deze template dan ook niet gebruiken voor een site met een brede doelgroep.
ik mag aannemen dat je paars en groen (het is wel nederland hier) gebruikt om een goed contrasterend kleuren schema te maken, maar ik heb niet het gevoel dat het goed werkt.
over het algemeen werkt een 3 kleuren schema het best. bestaande uit een 'niet kleur' bv zwart/wit/grijs. een basiskleur geel blauw rood, en een tertiere kleur paars groen oranje. en die kun je dan linken aan dat wet belangrijk is.
het menselijk oog is namelijk gewent aan het paars en limoengroen als belangrijke kleuren. dus een paarse achtergrond werkt dan ook gewoon niet. het valt teveel op. en verder vindt ik limoengroen op wit niet zo mooi maar dat is persoonlijk.
nog twee laatste dingen. ziet er wel overzichtelijk uit, en maak van de header image een png (is wat beter met ingefade dingen)
Eén klein dingetje moet er mij van het hart: Nice ;P . Nee serieus... Ik vind het heel goed gedaan met de kleuren, maar de paarse achtergrond trekt iets te veel de aandacht. Het stoort me na een tijdje (en ik ben blijkbaar niet de enige). Voor de rest mooi werk.
Nog een klein vraagje: van wie zijn de ogen in de header :D ? Just curiosity :P ...
@ Kasper: ik zal eens wat spelen met die line-height. Op zich vind ik hem zoals hij nu is wel oké. Een footer ben ik al mee bezig, maar die wil nog niet lukken en staat dus voorlopig nog even op display: none.
@ Luke: het is 'leidt' (denk aan 'afleiden'). En bedankt voor het compliment, natuurlijk!
@ Bart: het idee van een driekleurenschema is achterhaald. Er zijn veel meer schema's mogelijk, zoals monochromatisch, analoog, complementair, enz.
Je tip over een PNG kan ik me in vinden, als IE het zou ondersteunen.