Sinds kort ben ik bezig met MySQL en heb al verschillende boeken en tutorials over MySQL gelezen. Nu moet ik van alles installeren op de server. Software als phpmyadmin of EMS SQL Manager heb ik wel van gehoord. Maar krijg dat met geen mogelijkheid op de server :S.
Als ik een hostnaam opgeef herkent SQL Manager deze niet en met phpmyadmin kom ik niet eens tot die stap. Over het punt dat ik niet snap is nergens wat over te vinden...
Misschien dat iemand van phphulp.nl een kort stappenplan kan geven over het installeren.
Is het je eigen server? Of een webhosting? Met die SQL programmas is het een vereiste dat MySQL openstaat voor de buitenwereld als je een webhosting gebruikt. PHPMyAdmin moet je installeren op de server (PHP), niet op de client.
het is een webhosting server, en ondersteund MySQL. Ook heb ik de map phpmyadmin gekopieerd naar de server. Maar als ik deze dan aanroep krijg ik de volgende foutmelding:
-----------------------------
Fout
MySQL retourneerde:
#2002 - De server reageert niet (or the local MySQL server's socket is not correctly configured)
In theorie krijg je vaak ook gewoon een admin panel met daarin al iets van PHPMyAdmin. Neem anders contact met je hoster op... die error geeft namelijk aan dat er helemaal geen MySQL database server draaid.