Ik wil het verschil uitrekenen tussen een vastgestelde begintijd en de huidige tijd. Ik heb al geprobeerd een query te maken, maar dat zit nog niet helemaal goed. iemand weet hoe dit goed moet?
Maar als ik dit heb ben ik er nog niet. Ik heb 2 waarden. De datum waarop een productie is aangemaakt, en hoelang hij duurt. Ik moet dan weergeven hoelang het nog duurt voordat de productie klaar is. Anders gewoon 00:00:00.
En later moet ik kijken als hij klaar is dan moeten er weer bewerkingen worden uitgevoerd in de database. Dus dan weet je even wat ik wil.
Weet je misschien een andere oplossing die beter werkt?
Ik moet nu even op pad, maar kijk straks misschien nog wel even. Je moet in ieder geval ook rekening houden met de wisseling van etmalen.
Als je begintijd bijvoorbeeld half twaalf 's avonds is op 20 mei en je eindtijd is twee uur 's nachts op 21 mei moet er evengoed 150 minuten uit rollen, neem ik aan.
Ja en dat is dus het probleem...de volgende dag ok. De volgende maand kan ook nog....Maarjah een volgend jaar...en je hebt natuurlijk schrikkeljaar....die eenkeer in de 100 jaar weer niet voorkomt. En omdat mijn script ook in 2100 moet werken :P hehe.
Hmmm, ik ben er achter waarom het niet wilde, mijn mysql versie is te laag, je hebt minimaal versie 4.1 nodig om de functie timediff() te gebruiken. Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat die versie omhoog gaat. Ik zit namenlijk bij iemand anders op zijn webspace.
Als je niet de beschikking hebt over TIMEDIFF, zul je het verschil met een PHP functie uit moeten rekenen.
Als je de twee tijden in dit formaat zet:
yyyy-mm-dd hh:mm:ss
dan kun je er een UNIX timestamp van maken met strtotime. Dat levert twee getallen op die je van elkaar af kunt trekken om het verschil in seconden te krijgen.