ik ben op dit moment bezig om een website voor een vriend/collega te maken. hij is bezig met muziekmixen en wil die graag delen op het net, maar het probleem is dat hij niet zoveel dataverkeer heeft.
daarom zat ik te denken aan een download limiter.
bijv, als een bestand vandaag 10x is gedownload dat er dan bijv. een melding word weergeven in de trant van 'morgen weer een dag'.
ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik zoek en ik hoop dat jullie mij een zetje in de goeie richting kunnen geven.
CREATE TABLE `downloads` (
`nummer` varchar(255) NOT NULL,
`aantal` tinyint(4) NOT NULL default '0'
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;
INSERT INTO `downloads` VALUES ('Remix1', 0);
INSERT INTO `downloads` VALUES ('Remix2', 0);
[edit]
Hier zit dus niks met datum in. Dan zou je nog even een veld moeten maken en vullen met NOW() maar nou geen meer tijd voor. Misschien morgenavond of dat iemand anders het af kan maken.
[/edit]
dus als ik het goed begrijp zijn die values: de naam van het bestand dat gedownload word en de standaard waarde
dus als ik een nummer wil toevoegen moet ik die INSERT nog een keer uitvoeren met dfe juiste bestandsnaam?
ontzettend bedankt!:D
en die 10 per dag zou dan iets zij van als het 12 uur is dat ie dan auto-reset doet.
Ja dit zijn de nummers die jij wilt toevoegen aan de database. Je kan het zo doen, je kan ook een phpscriptje met velden maken om het in je database te zetten.
Ik zat even over na te denken hoe je dat het makkelijkst kan doen, wissen als het 12uur, maar zonder cronjobs zal het denk ik niet goed gaan. Ik zal even de datum velden erin zetten zodat ie toch elke dag weer op 0 staat. Een ongeblikje geduld...
gruwlijk? :P
Je kunt het dus met insert er zo in zetten:
INSERT INTO `downloads` VALUES ('', '2006-09-01', 'Remix2', 1);
Dan moet je het vanuit je phpmyadmin dus doen.
Je kunt ook een klein admin paginaatje maken waarmee je het nummer in je database zet (makkelijker dan steeds naar je phpmyadmin).
Als je de tabel al hebt gekopierd, ff opnieuw doen :P
Ik was de auto_increment vergeten, sorry.
Als je dan een download link naar je mp3 wilt maken hoef je er geen .mp3 achter te zetten (of heb je meerdere extensies? .wma .mp3 etc?). Ik denk wel dat je nog even een header moet toevoegen om zo de download te laten starten. Ik zal zo nog even kijken haha.
je kan ook je mp3 op je server een andere naam geven dan de naam die wordt gedownload. Weinig kans dat iemand em dan vind. En dan alsnog, waarom zou ie em dan heel vaak gaan downloaden.