ik ben op dit moment bezig om een website voor een vriend/collega te maken. hij is bezig met muziekmixen en wil die graag delen op het net, maar het probleem is dat hij niet zoveel dataverkeer heeft.
daarom zat ik te denken aan een download limiter.
bijv, als een bestand vandaag 10x is gedownload dat er dan bijv. een melding word weergeven in de trant van 'morgen weer een dag'.
ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik zoek en ik hoop dat jullie mij een zetje in de goeie richting kunnen geven.
dus dan zou de link naar de download gelijk iets van insert into db worden waarmee de download 1 omhoog gaat,
maar dan is het toch eigenlijk een soort counter?
dan heb ik eigenlijk nog steeds alleen een teller, ik wil zeg maar nadat het bestand bijv. 10x is gedownload dat je dan niet meer kan downloaden die dag en dat de volgende dag je weer kan downloaden...
@Jan, dat is inderdaad nog beter, maar wordt je database wel voller.
@ Aftertoucher: Dat kan dus op die manier. Jij haalt het getal van downloads op uit je db en controleert dat.
als getal lager is dan 10: Download
als getal is 10 of hoger: Morgen kan je weer downloaden
@ Aftertoucher: Dat kan dus op die manier. Jij haalt het getal van downloads op uit je db en controleert dat.
als getal lager is dan 10: Download
als getal is 10 of hoger: Morgen kan je weer downloaden
kan je daar een voorbeeldje van geven? ik ben er niet zo handig in...
CREATE TABLE `downloads` (
`nummer` varchar(255) NOT NULL,
`aantal` tinyint(4) NOT NULL default '0'
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;
INSERT INTO `downloads` VALUES ('Remix1', 0);
INSERT INTO `downloads` VALUES ('Remix2', 0);
[edit]
Hier zit dus niks met datum in. Dan zou je nog even een veld moeten maken en vullen met NOW() maar nou geen meer tijd voor. Misschien morgenavond of dat iemand anders het af kan maken.
[/edit]