Warning: session_save_path() [function.session-save-path]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 228342 is not allowed to access owned by uid 0

Hebben jullie enig idee wat dit is en wat ik er aan kan doen?
Lijkt mij een gevalletje SAFE_MODE op off zetten. Ik weet alleen niet wat het exacte probleem is.
Zou het kunnen dat de SESSION opgeslagen wordt op een plek waar het niet mag? Dus niet in bijv tmp maar in CGIbin waar je niet mag schrijven omdat safemod aanstaat?
safe mode is op zich een goed ding. ik zou zeggen:

session_save_path() zetten naar een directory in je eigen home directory.
Arend schreef op 04.09.2006 11:40
safe mode is op zich een goed ding. ik zou zeggen:

session_save_path() zetten naar een directory in je eigen home directory.

Gaat me even iets te snel.

Wat versta je precies onder home directory? En wat voor rechten moeten er dan op die map staan?
'gewoon even safemode uitzetten' is wel meteen een groot gat in je safety, denk daar wel aan
@bienze
Sla die session gewoon op in een map, waar je bijv met je .htaccess ervoor zorgt dat altijd je php/html/asp, of wat voor "ander" bestand ook wordt geopend, zodat je niet door die map kan "bladeren".
Je home map is bijvoorbeeld de map waarin je "index.php" bestand staat vanuit waar je site aan wordt gestuurd.. (waar je terecht komt wanneer je de site opend)
wes schreef op 08.09.2006 10:56
'gewoon even safemode uitzetten' is wel meteen een groot gat in je safety, denk daar wel aan

Wat is er goed aan safe_mode?
Ik ben blij dat mijn host het uit heeft staan. Anders kun je bijv niet eens iets doen met de timelimit()
De zwakste plek van elke server is de PHP , daar komt de meeste rotzooi binnen. Safemode vangt al 50% van die troep af.
@Wes noem eens een paar voorbeelde bijv SHELL acces ed?

Reageren