hallo,
ik was aan het gamen en vond dat mijn pc raar deed, geen geluid, etc. Dus ik denk het ligt gewoon aan de pc dus ik start het wel even opnieuw op. Dus zo gezegt zo gedaan. Ik doe 'opnieuw opstarten' maar tot mijn verbazing (en schrik) start mijn pc niet meer op! Ik krijg de volgende melding als die aan het opstarten is (na het scherm waar je in de bios kan):

Windows XP kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of is beschadigd: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

kan het bestand proberen te repareren door de windows set up te starten vanaf de originele cd-rom met installatie bestanden. kies R in het eerste scherm om de reparatie procedure te starten.

Maar als ik dat doe (dat moet ik wel doen), ben ik dan niet alle bestanden op mijn pc kwijt? Ik heb al een beetje op internet gezocht en kwam bij de site van Microsoft uit, maar daar staat niets bij of ik alles kwijtraak of niet:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;307545

Het gaat om de bovenste rode melding.
Een vriend van mij had laatst precies hetzelfde.
In de Bios werden zijn schijven niet meer herkent en de windows XP cd herkende ook geen schijven meer. Heb je dit ook?

Bij hem was de Bios naar de klote....hopelijk heb je niet hetzelfde probleem.

Je zal door de Repair niet al je bestanden kwijtraken.
Vqanuit die herstelconsole raak je geen bestanden kwijt.. Je vervangt alleen de evt beschadigde bestanden.
Het kan wel voorkomen dat programma's na zo'n repair niet meer naar behoren werken. (Ivm het eventueel terugzetten van een beschadigd register) ;) .
Ik heb net hetzelfde probleem:(:o
Meestal is het in dit geval tijd voor een complote formateer beurt.
hmm dan ga ik maar eerst proberen te repairen. Als dat niet werkt, dan maar formateren en Windows er opnieuw opzetten. als het me zelf niet lukt geef ik de pc wel ff af bij de computerwinkel waar ik hem gekocht heb.
Ik weet niet of je in staat bent dit te doen, maar als je het systeem nu niet meer aan de praat krijgt, en je wilt je files toch nog terug, kan je proberen de schijf in een andere PC te hangen en van daaruit de files over te kopieren waar de schijf dan in hangt. Dan heb je een backup van je files en kan je risicoloos formatteeren.
het werkt allemaal weer!
Gelukkig had ik 2 weken geleden een LAN party en had ik alle bestanden op dvd gezet (alles van de C schijf dan).

Het herstellen deed ie niet meer, dus heb ik windows er maar opnieuw opgezet.
idd kkun je me vertellen welk game je speelde?*-)
op die lan party?

Reageren