Maar een browser toont toch bijna onmiddelijk alle HTML die hij binnenkrijgt? Dus dan maakt het toch niet echt uit of die ene foto vanonder aan de pagina nu één of twee seconden op zich laat wachten?
En een gewone telefoonlijn is ongeveer 8KBps... Stel dat je HTML-output 16KB is (wat al redelijk groot is), dan zal de gebruiker na twee seconden al een pagina zien ;) . Iemand die via de telefoonlijn surft, weet gewoon dat hij traag is en zal automatisch geduldiger zijn... denk ik dan zo !
Wat voor pagina is het, want of de server is bagger, of je hebt slcht gecoded, of de pagina is veel groter dan noodzakelijk
?
Onbekende gebruiker
06-09-2006 18:09
Ik heb ook pagina's die langer aan drie minuten doen over het laden, en dit heeft niks te maken met de server of de scripting maar puur over het aantal de hoeveelheid data die gebruikt word en niks hiervan is overbodig.
Databases waar alle informatie uit de database wordt getoond of een afdruk rapport, voor de brandweer, van de chemicalien voorraad inclusief stof eigenschappen.
Het opbouwen van dit soort dingen duurt gewoon erg lang omdat het al snel 20 tot 30 A4-tjes zijn.
Verder pagina's waarop alle acties van een importeer actie worden getoond.
En heb ik hier nog een databases met 2,3 miljoen records voor een paar testen. Deze heb ik trouwens laatst laten optimaliseren, dit duurde slechts 37 minuten.