weet iemand hoe je een script kan uitvoeren totdat een andere pagina geladen is?

dus dat je eerst een pagina krijgt met bijv. de tekst "even wachten..." en dit totdat de andere pagina geladen is.
Ik snap je vraag niet helemaal? Je wil gewoon een berichtje dat je pagina nog aan het laden is? Want je kan geen twee pagina's tegelijk laden in één venster?
heb je een voorbeeld.. nee he?
volgens mij gaat dit alleen als je een site hebt die voor 100% uit flash bestaat

je zoekt nu naar een [google]preloader[/google]..
dat je dus op een link klikt en er bijv. een html pagina verschijnt met de tekst "even wachten pagina wordt geladen" en dat deze pagina blijft staan totdat de php pagina geladen is
Ik snap wel wat je bedoeld, ik zal proberen het te verduidelijken, maar ik weet niet of dat zo kan..

Je wilt de pagina: index.php, waarin een aantal afbeeldingen zitten, openen.
Normaal gesproken is er zeg maar 5 seconden laadtijd, voordat de pagina is geladen. Tijdens die 5 seconden, moet er dan een melding: De pagina wordt geladen... op je scherm worden getoont. Wanneer de pagina klaar is met laden, moet die melding weg en de pagina in 1 keer worden getoond.
PRECIES dat bedoel ik
Ik vraag mij eigenlijk wel af of dit veel nut heeft? Tegenwoordig is iedereen zijn internet-lijn snel genoeg om (bijna) onmiddellijk een pagina te laden? Of ben ik er mis in?
ik denk dat je gelijk hebt
Als je je pagina goed bouwd, dan heb je inderdaad geen behoefte meer aan een preloader.. Ook voor een fotoalbum, en daar zijn veel afbeeldingen bij..
Als je pagina goed in elkaar zit en je rekening met de grootte en snelheid hebt gehouden, dan wordt die op een telefoonlijn binnen 10-15 seconden gedownload.. ;)
toch duurt het laden wel even omdat er veel gegevens moet worden gelezen en ik heb toch een vrij snelle verbinding en iemand met een langzame verbinding kan dan denken dat de link niet werkt!

Reageren