Ik heb even snel een webcam servertje opgericht die zodat ik mijn schildpadden waar ik ook ben (zolang ik maar internet + java heb) kan bekijken :D

ik heb een betaalde host voor mijn site waar ook de live beelden van mijn turtels te zien zijn 8) die netjes in een <iframe> word weergegeven (aangezien ik geen webcam usb draadje naar mijn hostingplaats ga leggen :P )

Maar nu de vraag:
Wanneer mijn server uit is en ik mijn site bezoek dan staat er natuurlijk in die frame dat de pagina niet kon worden gevonden..

Nou als dat het geval is dan wil ik graag dat er iets dergelijks komt te staan van "De webcam is momenteel uitgeschakeld. Probeer het later nog een keer"

Hoe doek dat??
Ik weet dat ik een lokaal ip adres heb maar dat is op mijn eigen server.. ging me meer om dat ik zelf ook kon testen of ie het deed of niet haha. Hij staat al goed op het net en werkt ook.

Waar moet ik die code toepassen? kunt u mij de voledige code geven hoe ik hem in mijn site moet plaatsen (incl. de iframe etc) aub?

@ Legolas: Maar goed dat ik juist refreshde, was juist op hetzelfde 'geweldige idee' gekomen ^^ :P !

@ Kris: Op de plaats waar je nu het scriptje aanroept, zet je deze code. Het scriptje wat je schildpadden aanroept plaats je tussen de else { } - accolades ;) .
zoiets dus?:

<iframe height="280" width="333" frameborder="0" scrolling="no">

<?php

$fh = @fsockopen('`10.0.0.6', 2525);
if (!$fh) {
   echo 'Geen schilpadden vandaag...';
}
else {
   fclose($fh);
}

?> 

</iframe>

en @legolas sinds wanneer zijn mijn schilDpadden schilpadden:P
Zoiets

<?php

if (!$fh) {
}
else {
   fclose($fh);

echo '<iframe src="http://84.83.30.85:2525" height="280" width="333" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>';
}

?>

Succes !
ok hij zegt nu iig geen schildpadden vandaag.. alleen 1 ding.. ze zijn er wel vandaag:P
dus er klopt iets niet helemaal

code die ik gebruik: (let op nog steeds lokaal ip adres om hem direct te testen)

<?php

if (!$fh) {
}
else {
   fclose($fh);

echo '<iframe src="http://10.0.0.6:2525" height="280" width="333" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>';
}

?> 
Wat doet dat vreemde `-tekentje voor 10.0.0.6 op deze regel? > $fh = @fsockopen('`10.0.0.6', 2525);
als ik dat tekentje dat ik niet eens op mijn toetsenbord kan vinden weghaal (ff gekopieerd van jou ponzi:P ` ) dan krijg ik een parse error:
Op welke regel? Lijkt me wel heel straf :s ? Zie er niet meteen iets fout aan?
Parse error: parse error, unexpected $end in E:\Webserver\xampp\htdocs\Leaked\schildpadden_live.html on line 101

op lijn 101 en dat is precies de regel onder mijn </html> afsluiting
je sluit php niet af (geen ?>)

Reageren