Soms krijg ik dit te zien wanneer ik beneden de computer opstart:

DISK BOOT FAILUTE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Wat houd dit precies in? Is er iets wat niet goed geladen is? En is er een oplossing voor?

GR. mebus
gaat dit over je cd-rom drive of over je HD, of weet je dat niet.
De computer kan niet opstarten omdat ie de schijf niet kan vinden of niet kan lezen. Het kan zijn dat de schijf aan het sterven is, maar het kan ook zijn dat er een virus in de bootsecter van je schijf zit.
Kijk ook eens je aansluitingen na van je harde schijf. Die kunnen (vreemd genoeg) los gaan.
Dit klinkt als een HD die op het punt staat definief het loodje te leggen.

Tip: Maak als de donder een backup!
Frank schreef op 13.09.2006 20:28
Dit klinkt als een HD die op het punt staat definief het loodje te leggen.

Tip: Maak als de donder een backup!

Zou kunnen maar ik heb dit ook wel eens gehad, dus kast open en stekkers aan gedrukt en hoppa! gereed
Ja dit kan het geval zijn dat de voeding na 1 van de drivers niet goed is ik geloof na de diskette drive

Ma dat is op mijn computer ook zo daar loopt ook geen voeding na de diskette drive maar krijg geen DISK BOOT FAILURE

Maar het zijn dan ook uiterraard ook niet 2 precies dezelfde computers met precies dezelfde programma's der op
mebus schreef op 13.09.2006 20:42
Ja dit kan het geval zijn dat de voeding na 1 van de drivers niet goed is ik geloof na de diskette drive

Ma dat is op mijn computer ook zo daar loopt ook geen voeding na de diskette drive maar krijg geen DISK BOOT FAILURE

@mebus je diskette station zal dan in je bios uit staan. Dat hij daar niet naar moet kijken.

--------------
Dit kan zijn een voeding van je diskette of cd-rom of HD,
Bij ons op school hebben ze ook een computer die dit geeft, hier komt het omdat er een erg oude harde schijf inzet die langzamer is als het moederbord verwacht.
Het moederbord krijgt geen antwoord en geeft een fout.

Maar kan ook één van bovengenoemde dingen zijn.
Dit probleem komt vooral voor als je een diskette in je diskette station laat zitten >.< Of je voeding van de harde schijf is los geraakt (zoals eerder genoemd)

Dus:
1. Kast nakijken
2. Back-up maken zodra hij is opgestart
3. Kijk even in de bios.. soms kan er iets onder boot menu verandert zijn..
@webmakerij

Deze computer is inderdaad al aardig oud ja ma toch nog sneller dan m'n eigen computer ( 450 mhz ) en die beneden 600 mhz

Maar mijn computer is nu al 6 jaar oud en die beneden iets van 4 jaar

Reageren