Beste!

Mijn taakbeheer geeft inmiddels al weer een tijdje alleen nog maar de programma's weer die ik draai en niet meer de processen.

Denk dat er een programma'tje draait middels een proces die dit verbied en ik zo het programma'tje niet kan uitschakelen.

Hoe kan ik dit oplossen zodat ik weer gewoon bij mijn processen kan? U kunt een screenshotje vinden op: www.onderzoekdoen.nl/taakbeheer.jpg

Bedankt voor uw hulp!

Jelmer
Misschien heb je hier iets aan. Ik weet niet hoe nauwkeurig dat virus is (ik ga er tenminste even van uit dat dat het is), maar ik denk dat je hem met dat proggie wel kan disabelen.

Ook meteen uit opstart lijst halen met processen! (Ik weet alleen commando even niet meer om die lijst op te vragen) (msconfig blijkbaar, tnx PHP Newbie!)
MSConfig heb ik alle troep al uitgehaald...houd nu eenmaal van een schoon systeem.

Heb de tool van Willen-Jan geïnstalleerd en bekeken naar de processen, maar naar mijn mening zitten hier geen processen meer bij die niet zouden deugen.

Heb hier ook even een screen-shotje van gemaakt, misschien dat iemand ziet welke ik uit moet zetten?

Screenshotje kun je vinden op: www.onderzoekdoen.nl/processen.JPG

Bedankt voor jullie hulp!

Jelmer
Ik zie eigenlijk ook niks raars. Mocht jij aan processen twijfelen. Typ ze in bij google (met extensie) dan is de eerste hit meestal een site waar process informatie opstaat. (iets van systemutilities.com oid). Ook of het gevaarlijk is om uit te zetten, of juist om aan te laten.
Ik denk niet dat het een virus is, eerder iets in het Windows register, of een instelling in taakbeheer zelf. Ik kan me nl. heel vaag herinneren dat ik dat probleem ook ooit eens gehad heb, een jaar of 6 geleden.
Grrrr.....uur mee bezig gewest, allemaal programma's geïnstalleerd, en nu vind ik dit op de website van Planet Internet.

Menubalk is weg
Een veel voorkomende vraag van lezers is waarom Taakbeheer plots geen menubalk en tabbladen enzovoort heeft. Dit komt omdat er een dubbelklik is gemaakt in het venster Taakbeheer. Door wederom een dubbelklik te maken in Taakbeheer, krijg je deze items weer terug.

In ieder geval het probleem is opgelost.

Bedankt allen!

Jelmer
Lol, zoiets simpels :)
Gelukkig is alles weer goed.
ik was te laat om te reageren maar ik ging dit net ook zeggen,

je menubalk is weg dus kan je geen tabbladen selecteren.
je processen zitten op het andere tabblad dan waar jij nu opzit, jij zit bij het tabblad actieve programma's en daar staan de processen dus ook niet bij.
Ik ben ook te laat, ik had je de oplossing direct kunnen geven. Ik heb ook heel lang met dit 'verschijnsel', maar nooit druk om gemaakt. Totdat ik een keer dubbelklikte op dat venster, toen was het ineens weer goed.
Menubalk weg... muhahaha :P
*aait mac.

[ontopic]
Ik dacht ook meteen aan dat dubbelklik ding... best irritant :/ waarom zit dat er uberhaupt in!? :-P
[/ontopic]

Reageren