Als je de titel leest zal je mischien denken: "Niet weer zo'n topic.". Dat is ook zo, iik geef je het geklijk. Maar; ik heb heel alng een Windows server gedraaid. Nu ik beschik over Linux (RedHat, Fedora Core) wou ik graag Lamp installeren, altans ik dacht dat daar een compleet programma voor was. Weet iemand waar ik deze kan vinden. Ik heb hier ook al tussen de topic's gezocht.

Een tutorial waar duidelijk wordt uitgelegd hoe je het moet installeren is ook goed (ik snap niet veel van Linux, dus heb wel een duidelijke tut nodig).

Bedankt, Raymond

[edit]
Oja, ik heb het liefst een programma dat de hele zooi in 1 keer installeeert, kan dat niet dan niet he :)
[/edit]
Als het goed is moet dat erin zitten, anders kun je gewoon via de update van linux het pakket downloaden
Ik heb ook al gezocht, maar ik kon nergens vinden waar het zou moeten zitten. Ik dacht ook dat het er bij zit. Opdates, hoe kom ik daaraan? (ik viondt het inprenciepe niet nodig om het helesysteem te opdaten.
Raymond, dat weet ik niet precies, heb op school een eigen project lopen waarbij ik linux leer kennen, dat in Suse 10, en daarin zit die optie.

Voor zover ik weet zit die optie ook in redhat, alleen ik weet niet precies waar.
Hmm, zit er in Fedora niet een Packet Manager? Vanuit daar zou je Apache2, PHP5 (of 4 als je het echt nog wil), PHP5-mysql (vaak los, maar soms ook al ingebakken in PHP5) en MySQL 5 even in vinden en aanvinken (en installeren)

Pakketnamen kunnen variëren.
Ik ben niet bekend met Red Hat, maar zoek eens naar RPM. Kan zijn dat dat de package manager is voor Red Hat.
Die pakketten (zoek op Apache, PHP, MySQL en evt. phpMyAdmin) kun je vervolgens gemakkelijk installeren.

Verder weet ik dat er nog een goeie tutorial is op een Belgische site, aan de hand waarvan ik mijn LAMP-configuratie heb opgezet. Ben alleen de naam even kwijt...

Het is overigens beter om zelf te downloaden en installeren, dan ben je verzekerd van de laatste versies, met een package manager wil dat nog wel eens mislopen. PHP Newbie doelt overigens op Yast2 :)

Edit:
Linkje gevonden van tutorial: klik!
je kan je server handiger installeren dan die tut op t eerste gezicht
@ legolas hoe dan?

Ik heb die tut geprobeerd. Maar de link naar de download van MySQl werkt niet. Dus ik denk van ik zoek de goede link en kijk of hij het dan doed. Daarna liep ik van het ene probleem naar het andere. dus dat ging niet echt.

Maar ik bedacht me net: Arjan heeft toch een vmware server opgezet ofzo(weet niet helemaal zeker)? Ik gebruik namelijk voor linux vmware. Weet iemand dat topic nog?
Zoals je misschien wel weet is Arjan zelf nog zo'n 2,5 maand in Kenia. Ik weet niet of de torrents nog ergens beschikbaar zijn? :)

@Raymond: heb je ook gekeken naar de reacties bij die tut? Daar staan nog wel wat foutmeldingen die gebruikers kregen (o.a. bij mysql) en hun oplossingen.
Ja, bedacht ik me ook net.

Nee, ik ga nu even kijken.

Reageren