@ wes : dit vind ik nou supper irritant voor je en dan zal je denken wat dan? Nou die ongevraagde meningen over zaken waar je geen mening/antwoord op wenst.
Jij stelt een vraag en zou daar graag een antwood op hebben en ik kan me zo voorstellen dat je zit niet te wachten op al die (al dan niet goedbedoelde) waardeoordelen. Sterker nog je geeft het al aan... in het begin van je toppic.
@Lissy en @Wes: Een korte reden geven waarom 'ik ga / kan / mag / moet geen aanpassingen doen op databaseniveau' zou veel irritatie voorkomen. Nu lijkt het er veel op dat de 'wil om het goed te doen' niet aanwezig is.
Zoals ik al zei ik zeg dat niet zonder reden en dat weten jij en frank ook heel goed. Zowieso als iemand dat nadrukkelijk zegt, zaag er dan niet over door.
@frank, ik post hier al een stukje langer dan de meesten en zal niet zomaar 'ik kan dit niet aanpassen' ergens inzetten. Dat heeft dus een reden. In dit geval heeft het met ex en import van gegevens te maken waar ik niets verder aan kan doen. Reageer dan niet
<bord_voor_mijn_kop_modus>Wat heeft de in- en export van gegevens nu met het datamodel te maken? Bij mijn weten helemaal niets. Je ontvangt data in een bepaald formaat en vervolgens ga jij dat op de juiste manier in de database zetten. Wanneer het formaat wijzigt, zul je alleen de import-module moeten aanpassen, niet het datamodel.
Dit geldt ook voor de export van gegevens, de enige vraag die je daarbij hebt, is hoe je geexporteerd wilt hebben. Heeft wederom helemaal niets met het datamodel te maken.
Kortom, ga het datamodel aanpassen! Je hebt niet 1 argument om het niet te doen.
</bord_voor_mijn_kop_modus>
In een extern programma wat ik niet in mijn beheer hebt worden deze databases gevuld met die gegevens in die volgorde met die opmaak. kan je nou gewoon of niet posten of iets posten waar ik iets mee kan doen qua antwoord of duwtje in de richting, ik heb hier geen kloot aan en ik word dr vrij pissig van dit 1928 keer te moeten zeggen
kan je nou gewoon of niet posten of iets posten waar ik iets mee kan
Geen enkel probleem hoor, dan mag je het zelf gaan uitzoeken. Jammer dat je zo vreselijk eigenwijs bent, dat kost je zo te lezen een hoop frustratie en tijd (om problemen op te lossen). Veel succes.
Wat je eventueel nog zou kunnen doen (ja, dit is de easy&dirty way) is alle regels die je nodig hebt uit de tabel met emailadressen halen, vervolgens bij het verwerken van die gegevens een aparte array maken voor alle categorienamen die voorkomen (die dus een 1 hebben ergens) en die dan bij de 2e query eruit halen. Dan heb je beiden gegevens in je script en kan je ze verder vrij gemakkelijk samenvoegen.