Is eigenlijk mijn vraag, maar eerst:
Hoe doe ik dat met die schaduw? Heeft iemand een voorbeeld link die ik kan uitpluizen?
Ik heb dit bedacht:
[li]Je zegt dat de schaduw een layer is en doet die als achtergrond van de container-id.[/li]
[li]Of moet ik dan een stukje van die achtergrond opnemen in de schaduw?[/li]
Gr.
Boris
Oja sorry voor de vage manier van een vraag stellen.
Als jullie op http://www.arjaninkenia.nl/ kijken, kun je zien dat de achtergrondafbeelding verticaal wordt herhaald. Maar wat als ik nu een schaduw onder de content, én een gradient wil? Zal ik dan een extreem grote achtergrond afbeelding moeten gebruiken? Of kan het ook anders?
Je neemt een achtergrond (dus puur die gradient) van 1 pixel breed en herhaalt die op de x-as.
Je neemt een div met als achtergrond het middenstuk van je witte vlak (compleet met schaduw) van ondeveer 1 pixel hoog. Die herhaal je over de y-as in die div.
Je maakt een apart plaatje voor boven en onder in de div en die zet je helemaal boven en helemaal onderaan.
De rest spreekt voor zich.
Dat wat alleen een beetje moeilijk kan lopen is die schaduw. IE6 ondersteund geen semi-transparante png-plaatjes, dus dan zou je de schaduw en de achtergrond in 1 plaatje moeten doen, en dat kan heel gaar lopen met je achtergrond. Hier kun je een filter (zo'n css-ding voor IE) op los laten of het toch gewoon proberen en hopen dat het niet opvalt. Ik denk dat dat laatste zonder problemen zal lukken.
Oké, in ieder geval alvast bedankt! Ik ga dan nu even wat proberen. (Ik had de schaduw alleen nog maar in Photoshop met een drop shadow, en niet als apart plaatje)
Nog een tip: als je de gradient fixed maakt, zal hij niet meelopen wanneer er gescrolld gaat worden. Het is op die manier gemakkelijker om de plaatjes met de schaduwend passend te krijgen.