Een vriend van me zoekt een online c++ compiler, maar hij kan deze niet vinden, is zoiets er wel en zo ja, heeft iemand een linkje??

edit Ik heb deze wel gevonden, maar daar moet je betalen om de executable te downloaden.
Ik kan geen online compilers vinden daaro
Online iets compilen lijkt mij ook niet echt mogelijk.
Ik gebruik GCC, maar dat is er niet voor Windows denk ik. Voor Windows heb je bv. Dev-C++.

Maar ik ken geen online compilers, en ik snap ook niet waarom je dat zou willen. Het is wel mogelijk denk ik, maar als je het zelf kan doen? :/
Als iemand gewoon effe een $_POST of $_FILES op z'n shell aansluit en de resultaten als downloads ter beschikking stelt..

Waarom zou het dus niet mogelijk zijn?
Ik zie een gat in de markt

Heb alleen totaal geen ervaring met Cx en compilers.
Dit zou in combinatie met verschillende computers -> platforms inderdaad wel eens handig kunnen zijn.

Lastiger wordt het echter dat voor bepaalde programma's wel hele exotische bibliotheken aanwezig moeten zijn. Die zouden allemaal voorgeïnstalleerd moeten zijn.

En welke methode willen we dan? Puur `gcc ...` of `configure` + `make`. Dat laatste heeft ook weer allemaal user-input nodig.

Ik denk dat het allemaal een beetje te complex is om universeel te maken voor ieder project. Gewoon een paar dozen met SSH-toegang en de mogelijkheid om (tijdelijk) pakketten te installeren lijkt mij dan persoonlijk handiger werken.
Ik zie er ook niet echt het nut van in.
mensen online compilen betekent een mogelijkheid om exploits in elkaar te bakken op andermans server. zullen ze vast niet leuk vinden, ej :P
Dan zet je voor je zelf een servertje op. En zorg je dat al de bibliotheken er op staan, die je nodig hebt.

Reageren