Ik ben uiteindelijk klaar met mijn Chemicaliën Manager en nu zou ik graag jullie mening erover willen horen.
Het is een web-based systeem dat word gebruikt voor het beheer van chemicaliën, er zijn verschillende rechten niveau's en kan simpel door verschillende mensen gebruikt worden (toa, leraar, concierge.....).
Bij "voorraad toevoegen", dat eerste select-element is wel heel erg lang met wel heel erg veel opties. Misschien is het handig om hier via Javascript een alternatief met zoek-mogelijkheid te bieden, zodat mensen kunnen filteren.
Verder heb ik niet veel uitgeprobeerd, hier en daar wat gezocht en op wat knopjes gedrukt (en zoveel mogelijk van mijn wijzigingen weer ongedaan gemaakt) maar het ziet er heel goed uit! Vrij overzichtelijk, schoon en opvallend snel.
?
Onbekende gebruiker
19-09-2006 19:17
@Jelmer
Met je eens en zat ik ook al aan te denken omdat ergens in versie 1.2 te verwerken. Maar ik ben er nog niet geheel uit hoe ik het ga doen.
Wijzigen hoef je niet ongedaan te maken. Echte versie staat ergens anders.
Ai, JS voor de navigatie? Dat is niet nodig en het zal dus ook niet overal werken. Er wordt gezegd dat zo'n 10% van de internetters geen JS heeft geactiveerd. Daarnaast loop je kans op problemen in verschillende browsers. Ik zou de JS er uit slopen.
Jammer dat je op het overzicht met stoffen geen mogelijkheid hebt tot zoeken. Het scheelt je 1 pagina en lijkt mij gebruikersvriendelijker.
dat is toch wel te overzien gezien het feit dat het om een intra net applicatie gaat. je kunt aanpassen aan de gebruikers en ik neem aan dat webmakerij hier zelf ook aan gedacht heeft.
[edit]
mag natuurlijk alleen maar opbouwende kritiek leveren
[/edit]
Voor de rest ga ik er trouwens niet vanuit dat mensen hun eigen administartie omzeep helpen.
@Bart
Dat stukje tekst gebruik ik al jaren als logo. Lekker simpel en duidelijk.
?
Onbekende gebruiker
19-09-2006 20:06
@Frank
Voor de interactie gebruik ik JavaScript en stel dit ook als systeemeis in de documentatie.
Onder Lynx ziet het er trouwens wel goed uit, alleen nog iets verzinnen voor browser die wel CSS ondersteunen maar geen JavaScript.
@Bart, tweede bericht
Natuurlijk kan een gebruik zelf een de style sheet aanpassen, deze zit juist heel simpel in elkaar.
@Boris
Hoe bedoel selects in een input? Ik heb alleen een beetje met padding en margin gespeeld