Dit is mijn script:

<?

$voornaam = $_POST['voornaam'];

$achternaam = $_POST['achternaam'];

$geboortedatum = $_POST['dag']."/".$_POST['maand']."/".$_POST['jaar'];

$land = $_POST['land'];

$woonplaats = $_POST['woonplaats'];

$geslacht = $_POST['geslacht'];

$email = $_POST['email'];

$aaonaam = $_POST['aaonaam'];

$honor = $_POST['honor'];

$trainingen = $_POST['trainingen'];

$favoriete_wapen = $_POST['favoriete_wapen'];

$favoriete_map = $_POST['favoriete_map'];

$gebruikersnaam = $_POST['gebruikersnaam'];

$wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];

$wachtwoord_opnieuw = $_POST['wachtwoord_opnieuw'];

$registreer = $_POST['registreer'];

$dbpassword = md5($password);

if ($register){

if($wachtwoord == ""){

?>

<center><b>Wachtwoord veld is leeg</b></center>

<?

}

else{

if($wachtwoord != $wachtwoord_opnieuw){

?>

<center><b>Wachtwoord komt niet overeen met wachtwoord opnieuw</b></center>

<?

}

else{

mysql_connect("localhost","ubc-clan");

mysql_select_db("ubcclan_nl_db")or die(mysql_error());

mysql_query("INSERT INTO leden (velden) values ('$values')");

?>
<center><b>Bedankt voor de aanmelding, er is een mailtje naar het opgegeven e-mail adres gestuurd</b></center>

// Als ik het hele formulier heb ingevuld zegt ie gewoon dat de aanmelding verzonden is, maar als ik in mijn database kijk staat er helemaal niks in.

p.s. sry dat dit zxo lang is maar kon niet5 anders
Krijg je met error_reporting(E_ALL); ook geen error?
En anders:
er staat nog steeds

<?
$con = mysql_connect("localhost","ubc-clan");
$dbsel = mysql_select_db("ubcclan_nl_db", $con);
?>

Maak daar is

<?
$con = mysql_connect("localhost","ubc-clan","");
$dbsel = mysql_select_db("ubcclan_nl_db", $con);
?>

van
Kan het niet toevallig zijn dat er geen gegevens in de variabelen zitten?

Om dat te checken, zet er eens in bijvoorbeeld :

<?php
echo $voornaam;
?>

Is maar een idee.
het is juist de bedoeling dat er gegevens worden toegevoegd
Hij bedoelt, dat je door echo $voornaam; kunt kijken of er wel een waarde in zit.
Want als die er niet in zit, worden gegevens niet toegevoegd.

maak van

<?
mysql_query("INSERT INTO leden (voornaam,achternaam,geboortedatum,land,woonplaats,geslacht,email,aaonaam,honor,trainingen,favoriete_wapen,favoriete_map,gebruikersnaam,wachtwoord,wachtwoord_opnieuw) values ('$voornaam','$achternaam','$geboortedatum','$land','$woonplaats','$geslacht','$email','$aaonaam','$honor','$trainingen','$favoriete_wapen','$favoriete_map','$gebruikersnaam','$wachtwoord','$wachtwoord_opnieuw')");?>

eens
<?
mysql_query("INSERT INTO leden (voornaam,achternaam,geboortedatum,land,woonplaats,geslacht,email,aaonaam,honor,trainingen,favoriete_wapen,favoriete_map,gebruikersnaam,wachtwoord,wachtwoord_opnieuw) values ('$voornaam','$achternaam','$geboortedatum','$land','$woonplaats','$geslacht','$email','$aaonaam','$honor','$trainingen','$favoriete_wapen','$favoriete_map','$gebruikersnaam','$wachtwoord','$wachtwoord_opnieuw')") or die(mysql_error());
?>

Als hij he tnu niet doet, krijg je een mysql error (als het goed is)
Je moet toch altijd buiten de quotes werken?
<?
mysql_query("INSERT INTO leden (voornaam,achternaam,geboortedatum,land,woonplaats,geslacht,email,aaonaam,honor,trainingen,favoriete_wapen,favoriete_map,gebruikersnaam,wachtwoord,wachtwoord_opnieuw) values ('$voornaam','$achternaam','$geboortedatum','$land','$woonplaats','$geslacht','$email','$aaonaam','$honor','$trainingen','$favoriete_wapen','$favoriete_map','$gebruikersnaam','$wachtwoord','$wachtwoord_opnieuw')") or die(mysql_error());
?>

-->

<?
mysql_query("INSERT INTO leden (voornaam,achternaam,geboortedatum,land,woonplaats,geslacht,email,aaonaam,honor,trainingen,favoriete_wapen,favoriete_map,gebruikersnaam,wachtwoord,wachtwoord_opnieuw) values ('".$voornaam."','".$achternaam."','".$geboortedatum."','".$land."','".$woonplaats."','".$geslacht."','".$email."','".$aaonaam."','".$honor."','".$trainingen."','".$favoriete_wapen."','".$favoriete_map."','".$gebruikersnaam."','".$wachtwoord."','".$wachtwoord_opnieuw."')") or die(mysql_error());
?>

toch?
bedankt voor jullie hulp, het word nu in ieder geval in de database gevoegd,
maar nu stuit ik op het volgende probleem.
ik gebruik 5 checkboxes achter elkaar, die bij dezelfde groep horen, maar als ik ze aanvink dan verwerkt ie alleen de laatste.
hoe kan ik dit oplossen?

Reageren