Als je ip gevonden word in tabel 'Jop' dat je dan een text ziet zoals 'sorry ip bestaat all' en de rest wat er onder staat niet te zien is?? en als het ip niet in de db staat dan zie je het wel wat er onder staat.
Gewoon met een SELECT-query het aantal ip-adressen tellen (COUNT() ) dat gelijk is aan dit ip-adres. Of het alle ip-adressen ophalen die gelijk zijn aan dit ip-adres en dan met mysql_num_rows() controleren of het aantal groter is dan 0.
Maar wat wil je daarmee bereiken? Ik heb het gevoel dat je hier weer een lapmiddel aan het creeeren bent... Er mag per ip-adres maar 1 gebruiker gelijktijdig van jouw systeem gebruik maken? Dat is wel heel erg achterhaald en absoluut niet nodig. Maar dat heb ik je al meerdere keren uitgelegd.
erg simpel:
<?php
$ip = $_SERVER['remote_adres']; //weet ik niet zeker :P
$query = mysql_query("SELECT ip FROM Jop WHERE ip = '$ip'") or die("er gaat iets fout!! :O");
$ipzelfde = mysql_num_rows($query);
if($ipzelfde == 0){
//de pagina enz.
}
else{
echo "sorry ip bestaat all";
}
?>
Offtopic: Hou toch eens op met het iedere minuut of zo je eigen topic te spammen, cq. te bumpen. Als je niets te melden hebt, zeg dan niets en als je een edit hebt, klik dan op de edit-knop van een response. Dan kun je heel simpel iets toevoegen/bijwerken/verwijderen van deze response.
<?php
$query = mysql_query("SELECT ip FROM Jop WHERE ip = '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($query) != 0) {
echo "hoi, doei weet ik veel. ip is er al";
} else {
echo "doei, hoi weet ik veel. je kan door";
}
?>
betere foutafhandeling, en verbeterd met het ip. maar je hebt nu niet het echte ip in sommigen gevallen!!!!!!!!!!!!! er is een andere manier om zeker te weten (bijna) wat het ip is.
(denk aan proxys etc)