ik zoek eigelijk een script dat een image in een database opslaat, als dit ten minste niet te veel van de DB vraagt. Of misschien een soort script dat bij een image in de dtatbase een link creert, dit is voor een soort game systeem dat je nieuwes posts mert de avatar van die bepaalde game.

ik hoop dat jullie zo'n soort script weten, (ik denk niet hier op phphulp want ik heb het niet gevonden), maar misschoien op andere sites(alleen zo'n image database systeem)

alvast bedankt
Jeroen Thora
NOOIT EEN PLAATJE IN EEN DATABASE ZETTEN!

sorry, maar dit moet je echt nooit doen, het kan wel, maar je database wordt er ontzettend sloom van en is eigenlijk alleen bedoeld voor tekstuele waardes.

Dus je moet een script maken dat je plaatje in een directory zet en de link daarnaartoe moet je in de database zetten.
Stefan van Iwaarden schreef op 21.09.2006 18:05
NOOIT EEN PLAATJE IN EEN DATABASE ZETTEN!

sorry, maar dit moet je echt nooit doen, het kan wel, maar je database wordt er ontzettend sloom van en is eigenlijk alleen bedoeld voor tekstuele waardes.

Dus je moet een script maken dat je plaatje in een directory zet en de link daarnaartoe moet je in de database zetten.

dat roept wel iedereen, maar dat valt reuze mee. Ik doe het al voor jaren bij een provider waar ontzettend(!) veel klanten het doen,en nog nooit problemen gehad!!

Voor de rest is er deze tut nog.
en toch blijf ik erbij dat een database hier niet voor bedoeld is, maar alleen voor tekst.
het is de bedoel om zoals bv op xboxworld.nl een klein fototje te laten zien die bij een game hoort + bv een boxshot op de game page
hoe kan ik dit dsan het beste aan pakken ?
Die afbeeldingen in een bepaalde map zetten en de link naar de afbeelding in je database opslaan...
en dit in een script verwerken ?

hoe kan ik dat dan het beste doen ? ja sorry ben nog niet helemaal thuis in php :p
iemand ?
<?php
$query = "SELECT veld_waar_link_in_staat FROM tabel";
$result = mysql_query($query) or die (mysql_error());
$link = mysql_result($query,'veld_waar_link_in_staat');
?>
De naam van een afbeelding kun je opslaan:

UPDATE tabel
SET afbeelding = 'plaatje.jpg'
WHERE id = 1

In je PHP script maak je gewoon een variabele $dir aan:
<?php
$dir = 'images/avatars/';
?>
Als je nu de gegevens uit je DB ophaalt, kun je $dir en $row['afbeelding'] aan elkaar plakken.
ja dat is wel handig ja

maar een hele image oopslaan in de database is onverstandig ?

Reageren