Vanwaar die vieze backtics ` in je query? En waar komen de variabelen $naam, etc. vandaan? Uit de lucht vallen? Dit lijkt mij een typisch gevalletje superglobals... Google daar maar eens op, of gebruik de FAQ.
Waarschijnlijk heeft de server nu betere veiligheidsinstellingen waardoor de oude zooi niet meer werkt. Gelukkig maar!
Ps. De datum is toch wel in het formaat DATE (of DATETIME), dus yyyy-mm-dd? Zo niet, dan heb je nog een probleem...
Wanneer je 100% zeker weet dat de variabelen bestaan (test dit dus eerst!) en de query is goed, echo de query eens, dan kan het nog zijn dat je nu een probleem hebt met de hoofdletters. Wanneer de kolomnamen in de tabel zijn geschreven met kleine letters, dan moet je ze ook zo in de query opnemen. Het is trouwens onverstandig om uberhaubt hoofdletters in de database-, tabel- en/of kolomnamen op te nemen. Hoofdletters gebruik ik uitsluitend voor de SQL-syntax en nooit of te nimmer voor namen. Dan krijg je hier ook nooit problemen mee.
Eigenlijk is MySQL errors, via mysql_error(), geven niet goed. Als je slecht programmeerd, dan kan een hacker via die error en sql-injection redelijk wat uithalen in je database.
Wat ik vaak doe is een eigen mysql-error functie, en daar voor het debuggen een mysql_error()-functie inzetten. Die haal ik daar weer uit als ik niet meer hoef te debuggen.
Eigenlijk is MySQL errors, via mysql_error(), geven niet goed. Als je slecht programmeerd, dan kan een hacker via die error en sql-injection redelijk wat uithalen in je database.
Wat ik vaak doe is een eigen mysql-error functie, en daar voor het debuggen een mysql_error()-functie inzetten. Die haal ik daar weer uit als ik niet meer hoef te debuggen.
maar tijdens het debuggen is het toch verrekte handig