Hallo,

Krijg een SQL error die als volgt is:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''' = '' WHERE userid = '15' AND enqueteid = '1'' at line 4

De query waardoor dit komt heb ik inmiddels gevonden. Dat is de volgende:

<?
$sql = "UPDATE PP1 SET '".$PUT."' = '".$TUSSENSTAND."' WHERE userid = '".$USER."' AND enqueteid = '".$ENQUETE."' ";

$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
?>

Deze query is echter goed. Deze wordt namelijk een paar keer meer gebruikt tijdens het doorlopen van het script en dan werkt hij wel goed :S.

Alleen de laatste keer dat hij gebruikt moet worden dan geeft hij deze error :S Iemand enig idee?
HAHA idd nu zie ik de melding wel. Dom zeg om die echo te vergeten :D

Weet nu dus zeker dat antwoordsoort geen goede waarde krijgt! Vanavond meteen even kijken naar de post data die ik terug krijg. Misschien is er een verkeerde waarde in de database gezet.
Okee nu pas weer tijd gehad om te kijken. Antwoordsoort wordt niet meegepost. De code waarin dat stond is weggehaald. Hij wordt namelijk uit de database getrokken. er staat namelijk bovenin het script iets van:

$antwoordsoort = $row['antwoordsoort'];

op de 1 of andere manier wordt deze niet gevuld.
doe dan maar eens
<?php
print_r ($row);
?>
ALs ik die echo krijg ik bij elke vraag de juiste gegevens geprint maar bij vraag 6 krijg ik meteen de SQL error.
Gerben van Erkelens schreef op 24.09.2006 11:43
ALs ik die echo krijg ik bij elke vraag de juiste gegevens geprint maar bij vraag 6 krijg ik meteen de SQL error.

Dit snap ik niet.
ow misschien niet helemaal duidelijk geweest. De gebruiker gaat 6 vragen door en per vraag gaat hij langs hetzelfde stukje script. Alle waarden die nu leeg zijn krijg ik dan netjes ingevuld en alles werkt ook naar behoren, echter bij vraag 6, de laatste vraag zijn deze waarde opeens leeg.
Het maakt trouwens ook niet uit hoeveel vragen er zijn, als er maar vijf vragen zijn doet hij het bij de vijfde :S. Dus altijd bij de laatste.

Reageren