Ik ben op het moment bezig met het overzetten van een MYSQL database naar een andere server.. Nu is de database wat aan de grote kant en vroeg ik me af hoe ik dit het best kon doen.. Ik las ergens anders dat je met een programma genoemd "7-zip" heel makkelijk de database kan opsplitsen en zo deel voor deel kan uploaden.. Jammer genoeg lukt mij dit niet, logisch lijkt me, want het opsplitsen houdt er geen rekening mee of de regel wel helemaal is afgesloten.
Naja iemand wat tips voor mij? Of mag ik handmatig een 200MB grote database stuk voor stuk gaan uploaden? :P
je kan ook ergens in je ftp je database ublouden maar dan moet je eerst ff goed kijken hoe het genoemt word dan moet je het hernoemen wat ook in de ftp staat dan moet het wel lukken
je kan ook ergens in je ftp je database ublouden maar dan moet je eerst ff goed kijken hoe het genoemt word dan moet je het hernoemen wat ook in de ftp staat dan moet het wel lukken
?? verklaar je nader in het Nederlands. Dus met zinnen enzo..
?
Onbekende gebruiker
23-09-2006 21:28
Simpelste is gewoon elke tabel apart exporteren.
Maar programma's als Navicat kunnen synchroniseren is dus ook het proberen waard.
inderdaad. het exporteren krijg je wel voorelkaar zal even duren maar het kan. maar inporteren dat gaat je niet lukken.
en via ftp de database direct in de goede map plaatsen is erg lastig. waarschijnlijk heb je geen eens rechten op die map. maar als het je eigen server is. dan is het zeker aan te raden op dat te proberen.