Wat de acteurs betreft kan ik me daar ook in vinden, die informatie wil je toch al niet opslaan.
Alleen waarom je 100x de naam Spielberg wilt opslaan, is mij volkomen onduidelijk. Sla deze naam 1x op en koppel hem dan 100x aan de diverse films. Dat is zoals een genormaliseerde database in elkaar hoort te zitten.
Verander je de naam dan naar S. Spielberg, hoef je dat slechts 1x te doen.
Naar mijn mening is de tabel regisseurs ook overbodig, omdat je elke binnenkomende titel toch zelf moet invoeren, en anders heb je een kleine db met een lijst van bijv. 100 regisseurs
Naar mijn mening is de tabel regisseurs ook overbodig, omdat je elke binnenkomende titel toch zelf moet invoeren, en anders heb je een kleine db met een lijst van bijv. 100 regisseurs
Tja, wanneer je er zo over denkt, ga dan niet normaliseren...
Normaliseren heeft niets te maken met de invoer van gegevens, maar met de opslag van gegevens. En dezelfde gegevens, de naam van de regiseur in dit geval, sla je niet meerdere keren op. Daar kunnen we het lang en breed over hebben, maar wat je nu hebt is gewooon nog niet af.
Jouw methode van invoeren, dus met het handje, gaat de volgende regiseurs opleveren:
Spielberg
S. Spielberg
SPielberg
Steven Spielberg
Stephen Sielberg
etc. etc.
Toch vrees ik dat dit dezelfde persoon is...
Frank heeft gelijk, en weet je wat het mooie is?
Je kan een dropdown laten genereren uit die tabel, waaruit je de regisseur selecteerd, en verder kan je ook een veld "nieuwe regisseur" maken, waar je alleen een regisseur toevoegd. Het zoeken en toevoegen wordt hierdoor alleen maar gemakkelijker.
Frank heeft echt gelijk, het is beter met een losse tabel voor regisseurs.