ik probeer bestanden te unlinken met de onderstaande code:
unlink("$maand/thumbs/$uploadname");
Hij geeft hierop de volgende foutmelding:
Warning: unlink(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 635 is not allowed to access / owned by uid 0 in /home/virtual/site118/fst/var/www/html/janenlau/foto/out.php on line 8
Niets.. de eigenaar van je server heeft er gewoon voor gezorgd dat je dat niet mag...
Warning: unlink(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 635 is not allowed to access / owned by uid 0 in /home/virtual/site118/fst/var/www/html/janenlau/foto/out.php on line 8
Ik denk niet dat je host graag wil dat jij in de homedir van je mede-klant kan snuffelen, en ik denk niet dat jij het leuk vind als je buurman jouw config waar je mysql gegevens instaan include ;)
<? include ("/home/users/buurman/html/php/php-app-config.inc");
?>
Zorg maar gewoon dat het werkt: de foutmelding zegt dat je / probeert te unlinken. Da's niet best ;)
Probeer eens of je $maand/thumbs/$uploadname wel doet wat je verwacht.
ik heb dit ook maar ik kan in mijn ftp prog(FlashFXP) het ook niet de deleten
het is iets met bestanden die door een script zijn gemaakt. hoe del ik deze bestanden??
Als het goed is kan je ze via php gewoon unlinken.
Dit is de problematiek dat jij de gebruiker bent van je eigen map, maar dat php onder de gebruiker van apache draait. Kortom: maakt php een bestand aan, is apache de eigenaar.
De oplossing is de eigenaar, apache/php het te laten verwijderen (of je sysadmin ;)