Hallo, ff een heel domme vraag...

Ik zoek een soort woordenboekprogramma zoals die vandale maar die dan omgekeerd werkt.

Gewoon wordenboek:

typ je scho in krijg je alle woorden met scho bv schommel enzo.

Hetgeen dat ik zoek:

Typ je lemm in krijg je schommel dus die van achter naar voor leest, zoek er al heel lang naar, hopelijk knnn jullie mijhelpen...:D
Even spelen met [php]str_reverse[/php]?
maar nee ik zoek zo een soort programma geen script?
niemand?:(
Het lijkt me dat je eerst een tabel moet hebben met alle woorden uit het woordenboek. Maar stel dat je die hebt dan kun je dit doen:

SELECT woord
FROM tabel
WHERE REVERSE(woord) LIKE '$zoekstring%'
ORDER BY woord ASC
Sorry, but the function str_reverse is not in the online manual. Perhaps you misspelled it, or it is a relatively new function that hasn't made it into the online documentation yet. The following are the 20 functions which seem to be closest in spelling to str_reverse (really good matches are in bold). Perhaps you were looking for one of these:
array_reverse
ccvs_reverse
strrev <=== ja hoor daar hebben we hem al :-)
Uit het oogpunt van performance kun je misschien beter eerst in PHP de string omkeren dan dat je het door MySQL laat doen, maar dat zou je even moeten uittesten.
nee ik heb het niet over PHP maar over hoe zo'n boek heet... EEN BOEK dus een woorden boek maar dan dat je kunt opzoeken via de achterste letters...
zijn die er dan???
Ik denk het wel. Een boek waarbij je op een suffix (toch?) kunt zoeken. Dus zoek/typ je -baar dan krijg je woorden als openbaar, dankbaar enz.

Of bedoel je dat niet manaus?
jawel dat bedoel ik, maar dan in programma vorm weet iemand de naam van zo'n programma?:D

Reageren