Het probleem is dat een <li>-tag een block-tag is.
Daardoor zullen alle items onder elkaar staan en krijg je dus een verticaal menu.
Daar heb ik 2 oplossingen voor gevonden:
1. De li-tags de style display: inline; meegeven
2. De li-tags de style float: left; meegeven.
Bij 1 heb ik het probleem dat ik de <a>-tag die er in genest zit niet display: block kan meegeven (zodat ik width en height kan gebruiken in de <a>-tag) omdat de li-tag dan ook weer een blockelement wordt.
Bij 2 is het probleem dat het menu links komt te staan, en ik wil hem gecentreerd hebben.
Ik hoop dat jullie dit verhaal een beetje kunnen volgen (ik weet dat ik soms onduidelijk kan schrijven;-))
Weet iemand hier een oplossing voor?
Hier een url naar een uitgebreide beschrijving voor het maken van fraaie tabs voor de navigatiestructuur. Dat heb je misschien niet nodig, maar de basis om de boel netjes naast elkaar te zetten wordt ook besproken.
Wat heeft het menu, de <ul>, te maken met de <li> ? Het lijkt mij dat wanneer je de complete navigatie wilt centreren, je moet zorgen dat de <ul> wordt gecentreerd. Je kunt daarvoor bv. 'menu' gaan centreren. Of begrijp ik je verkeerd?
Tja, daar heb je wel gelijk in, en dat heb ik ook geprobeerd, maar ik krijg hem niet gecentreerd:(
B.v. deze code http://www.allesoverelektronica.nl/menu_test.html
Dit krijg ik echt met geen mogenlijkheid gecentreerd, maar zoals je ziet staat er wel text-align: center;
@blanche:
Zoals ik in mijn beginbericht al zei heb ik dan een ander probleem (zie mijn beginpost)
@kalle: Ik lijk het toch nog niet helemaal te begrijpen. Hier zie je wat ik nu heb.
Is niet gecentreerd zoals je ziet. (getest in MSIE en FF)
[edit]typ0[/edit]
Ja, dat klopt die stipjes hoeven er ook niet te staan (die heb ik ook uitgezet), maar als je dit artikel leest zal je misschien wel begrijpen waarom ik dat doe.