hey, ik ben van plan een soort van controle paneel te maken zodat ook mijn vrienden aan mijn site kunnen werken, ikzelf weet vrij weinig af van php alleen de basis. Wat kan ik nu het beste doen om dit te maken? Bestaan hier tutorials van? Ik zou graag een inlog pagina hebben, daarna kom je op een andere pagina terecht waar je, bv nieuws kunt poste en dat dat dan op de site terecht komt met een degelijke layout dus met tabel ofzo
zoek eens op cms, want zo heet zo'n controlepaneel.
je kunt eventueel ook kant en klare downloaden, maar persoonlijk vind ik op maat gemaakte (zelf gemaakte dus) veel prettiger werken.
zullen misschien wel tutorials over bestaan, maar in principe moet je dus inderdaad een inlogpagina maken met daarachter allerlei scripts om bijv nieuws in de database te posten/wijzigen en andere teksten te wijzigen.
Is allemaal niet zo heel moeilijk tenzij je nog bijna niets van php en mysql af weet. Is dat bij jou het geval, dan wil ik je aanraden een paar tutorials door te lezen over het beginnen met php scripts en het werken met mysql databases.
ik heb het scriptje uitgetest op mijn testserver, ik heb de database naam, username, en paswoord veranderd en daarna getest maar blijkbaar moet ik nog iets doen want het wil niet werken :s
CREATE TABLE nieuws (
id int(11) NOT NULL auto_increment,
titel varchar(85) NOT NULL default '',
bericht TEXT NOT NULL default '',
datum DATETIME NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
PRIMARY KEY (id)
) TYPE=MyISAM;