Ik weet dat iedereen wargames haat (ik ook) maar geld dit eigenlijk alleen voor wargames, of voor alle PHP-games (of ASP, in ieder geval text browser games)?
Wargames.. het zijn niet mijn favorieten.. Maar goed, ze bestaan nou eenmaal. Probeer ze maar te vermijden. :)
Markiej schreef op 02.10.2006 18:12
Wat ik vind van wargames:

1). Te veel van
2). Vaak slecht gemaakt (ook weinig updates, door gebrek aan kennis)
3). Zo verslavend gemaakt dat iedereen geld geeft (ik vind niet verslavend, maar vele mensen wel)
4). Er is geen moeite aan besteed (behalve een host zoeken + scripts (van internet) uploaden)

Oftewel, voor de makers van zulke spellen: verzin iets anders!

Edit:
Pluspuntje:
Je ziet vaak heel snel (kan je verder gaan met internetten)

Ik ben zelf ook bezig aan een spel ( www.battleofthesea.nl ), en ik ben het totaal niet eens met punt 4. Je scheert nu iedereen over één kam, maar er zijn zat mensen die graag iets leuks en origineels neer willen zetten, en die steken daar dan ook gewoon veel tijd in. In mijn spel zitten bijna geen scripts die ik van internet heb gehaald. Voor zover ik me het kan herinneren alleen het bezoekersstatistiekenscript, en dat is dus een 'extraatje', wat niet eens nodig is om het spel te kunnen spelen.

Tuurlijk, er zijn veel van die spelletjes die klein blijven en na verloop van tijd weer dood gaan (heb zelf ook nog maar 59 spelers, waarvan maar een klein deel actief). Gebrek aan kennis heb ik nou ook weer niet, en anders een mooie gelegenheid om de gebreken aan te vullen.

Ook is het lang niet altijd de bedoeling van die spellen om geld mee te verdienen.

Nouja, je/jullie begrijpt/begrijpen het wel zo denk ik.
Ja, ok, punt 4 is niet helemaal goed, maar er zijn er zoveel en echt maar een heel klein gedeelte ervan maakt het zelf

trouwens, degene die het zelf maken, die vind ik weer wel goed, ondanks ik het geen orgineel iets vind, is het wel goed als je het zelf maakt (je leert er veel van, je update hem dan ook, er is veel moeite aan besteed en dat mag beloond worden met punt 3 (tenzij hij té verslavend word:P))

:o Ik heb eigenlijk niks tegen wargames, alleen tegen de mensen die zo geld willen verdienen en er niks aan doen!
Ik weet dat iedereen wargames haat (ik ook)

1). Te veel van
2). Vaak slecht gemaakt (ook weinig updates, door gebrek aan kennis)

[quote]
Vind je het echt een topic waard trouwens?

Bij nader inzien niet.
[/quote]

Gewoon de game zelf een soort... eehm... hoe zeg je dat..

O, sorry, dan dacht ik dat verkeerd (het sarcasme druipt eraf, me hele toetsenbord zit eronder)

Ik heb eigenlijk niks tegen wargames...

edit: jippie, 600ste post =P
haat (de ~ (m.))
1 gevoel van diepe afkeer voor iem. of iets => vijandschap
En dat in combinatie met een spelletje? Misschien moet je eens wat meer woordspelletjes gaan spelen om zo je woordenkennis op een wat hoger niveau te brengen.

Wat heeft het begrip 'haat' in vredesnaam (leuke woordspeling) met een simpel computerspelletje te maken? Of begin ik nu een ouwe lul te worden?
Wargames FTW.. wargames is gewoon goed.. in wat voor vorm dan ook.. alleen vind ik text-based wargames wel erg k*t
Leo schreef op 02.10.2006 20:49
Wargames FTW.. wargames is gewoon goed.. in wat voor vorm dan ook.. alleen vind ik text-based wargames wel erg k*t

Over die had ik het dan ook ;-)

Edit:
Kan beter een slotje op denk ik
ik ben nu zelf ook wat aan het programmeren en hoop binnekort de 1e versie uit te geven

daarna willen een vriend en ik het compleet in 3D gaan maken, kijken of ons dat lukt :)
vincent schreef op 02.10.2006 23:08
daarna willen een vriend en ik het compleet in 3D gaan maken, kijken of ons dat lukt :)

Dan kan ik OGRE aanraden.
Schijnt hartstikke lekker te werken en is open source.

Heb zelf nog maar weinig tijd gehad helaas.
Eerst maar eens werken aan 'mijn' online tekstspelletje.
( Geen wargame, meer een economiesim :) )
Mitch schreef op 02.10.2006 23:29
[quote=vincent schreef op 02.10.2006 23:08]daarna willen een vriend en ik het compleet in 3D gaan maken, kijken of ons dat lukt :)

Dan kan ik OGRE aanraden.
Schijnt hartstikke lekker te werken en is open source.
[/quote]

kan je dat ook combineren met MP ?
wand dat is ons doel uiteindelijk

Reageren