Weet iemand een programma waar je bijvoorbeeld met een microfoon live geluid op het internet kan krijgen?
Een soort radio maar dan alleen op het internet.
ja, die heb ik al :D
mijn vraag:
maar kan je ook winamp shoutcast naar een ftp uploaden dus niet op je eigen IP maar op een website? en dat je dat dan ook gewoon op een website kan laten zien en dat je dus niet het via winamp hoeft te doen.
Ideale combinatie:
- Icecast (verstuurt muziek over internet)
- Shoutcast (verstuurt muziek over internet)
- SAM (kan je muziek mee klaarzetten en dat doorsturen naar de icecast en shoutcast servers)
je kan de standaard windows ding gebruiken om streaming te vrsturen... Windows Media Encoder wikipedia over Streaming media
Ik ben hier nu ook met school mee bezig. En is toch best lastig.
en als laatst misschien dit nog. Nog niet genoeg doorgelezen, maar dan weet je wel hoe je een shoutcast server moet maken.. SURFkit
ik denk dat ik tog maar winamp's shoutcast ga gebruiken maar het vervelende is dat mijn router/livebox (wanadoo) mijn interne-ip niet wil "doorschakelen" naar mijn externe.
Maar weet iemand een script hoe ik zo'n .pls gewoon op mijn site kan laten afspelen en dat je geen winamp nodig hebt.
ja, die heb ik al :D
mijn vraag:
maar kan je ook winamp shoutcast naar een ftp uploaden dus niet op je eigen IP maar op een website? en dat je dat dan ook gewoon op een website kan laten zien en dat je dus niet het via winamp hoeft te doen.
Een beetje met DNS kloten moet lukken...
Arwin schreef op 22.12.2006 16:59
ik denk dat ik tog maar winamp's shoutcast ga gebruiken maar het vervelende is dat mijn router/livebox (wanadoo) mijn interne-ip niet wil "doorschakelen" naar mijn externe.
Maar weet iemand een script hoe ik zo'n .pls gewoon op mijn site kan laten afspelen en dat je geen winamp nodig hebt.