Ik heb een hele rare fout. En ik kom er niet uit, omdat hij gewoon klopt. Hier even kort mijn scriptjes:

=============
connect.php
=============

<?php
$dbserver="localhost";
$dbuser="...";
$dbpwd="...";
$connect = mysql_connect($dbserver,$dbuser,$dbpwd) or die("Kan geen verbinding met Mysql maken");
mysql_select_db("lonerdesign",$connect) or die(mysql_error());
?>

=============
Producten_cat.php
=============

<?php
include("connect.php");

$cat = $_GET[cat];
$query = "SELECT * FROM producten WHERE cat=$cat ORDER BY ID";
$result = mysql_query($query,$connect) or die($query."<BR>".mysql_error());
?>

en hier een stukje uit mijn tabel:
http://img135.imageshack.us/img135/7555/tabelproductensu7.jpg

En nu de error...

SELECT * FROM producten WHERE cat=Velgen ORDER BY ID
Unknown column 'Velgen' in 'where clause'

Raar hè...
In mijn tabel producten, staat een rij cat met daarin Velgen. Wanneer ik de cat met een echo oproep, geeft hij wél gewoon het woord Velgen weer. Raar man... Ik snap het niet. Hij ziet af wat hij af moet beelden, maar toch geeft hij de pagina niet weer.

Kent iemand dit rare probleem? Ben ik '' of "" vergeten? Ik snap het niet helemaal meer... Heb alles geprobeerd...

Gr Johan
Perfect! Ik kan het nu voor mijzelf wel oplossen! Bedankt voor alle hulp! Maar toch nog een kleine vraag, die ik met google niet echt kan achterhalen (weet ook niet goed wat ik als zoekwoorden in moet vullen.

Mijn link in de browser is:

..../producten_detail.php?prodcat=OZ%20Racing

In mijn tabel staat in de kolom prodcat OZ Racing.

Hij vindt niets. Ligt dat aan de %20, of moet hij de spatie gewoon herkennen? Ik weet dat %20 in de URL voor spatie staat, maar kan dit een probleem zijn / veroorzaken?
Ik weet niet waarom je OZ Racing en MAK maar 1 keer geslecteerd wilt hebben, heb je daar nog een bepaald criterium voor?
Blanche schreef op 06.10.2006 12:21
Ik weet niet waarom je OZ Racing en MAK maar 1 keer geslecteerd wilt hebben, heb je daar nog een bepaald criterium voor?

Het is al opgelost. Boven jouw vraag staat een korte nieuwe vraag :-)
In welke mysql query heb je die GET variabele staan? In principe worden die %20 tekens gewoon gelezen als spatie door php...
De link:
producten_detail.php?prodcat=<?= $rij['prodcat'] ?>

De $_GET functie op producten_detail.php

<?php

include("connect.php");

$cat = $_GET['prodcat'];
$query = "SELECT * FROM producten WHERE prodcat='$prodcat' ORDER BY productnaam";
?>
Hehe, dat werkt niet nee, de variabele $prodcat die je in je query gebruikt bestaat immers niet.

<?php
include("connect.php");

$cat = $_GET['prodcat'];
$query = "
SELECT *
FROM producten
WHERE prodcat = '".$cat."'
ORDER BY productnaam
";

?>

Haal tevens je variabelen altijd buiten de quotes.
Haha, wat stom zeg!!!
Bedankt man!

Reageren