Hallo,
Ik wil graag een mail server opzetten onder winXP
Ik gebruik nu de software Ability Mail Server maar alles werkt allemaal enzo ik wil dus even testen of ik ook berichten kan versturen/ontvangen ( via de webmail ) ik stuur een bericht naar mijn Yahoo mail ik zie hem daar netjes in de inbox staan maar... als ik wat terug stuur komt er een fout dat het email adres niet bestaat via mailerdeamon van Yahoo binnen en ik heb niet een bericht in mijn eigen mailserver... terwijl er nergens fouten waren bij het instaleren van de mailserver. ik heb ook nog andere mail server software gebruikt maar daar gebeurd het zelfde bij. kan iemand mij helpen???

[edit] Ik had per ongeluk openter gedrukt dus ik heb het weer aangepast nu compleet.
[/edit]
En toen...

Maar waar wil je mee geholpen worden ?
Let erop dat je meestal verschillende servers nodig hebt voor verzenden en ontvangen. :)

Verzenden is bijvoorbeeld SMTP, terwijl ontvangen POP is. Kijk in je server even na of het alleen voor verzenden is.

Edit:
Oké, je server ondersteunt zowel verzenden als ontvangen van mail. Dan is er iets mis in de configuratie van je POP-server waarschijnlijk, terwijl de SMTP-server goed is geconfigureerd.
OKe dan kijk ik wel even naar de pop server ik dacht eerst zelf dat het aan de smtp lag .
Pop3 staat gewoon goed en werkend aan ik heb zelfs nog een ander poort geprobeerd maar dat helpt ook niet.
Heeft iemand anders mischien nog een idee waar het aan kan liggen?
Iemand?
Bestaat de email box wel. Wat geef je als to adres op.
Firewall goed ingesteld?
Ja hoor ik kan gewoon in de email box kijken
hoe stuur je email? als je bijvoorbeeld stuurt naar admin@localhost dan wordt er inderdaad erg weinig ontvangen. Heb je daadwerkelijk een account waarnaar(foute spelling :$) je stuurt?

Reageren