mysql_connect ($db_host, $db_user, $db_pass);
mysql_select_db ($db_name) or die ('Fout bij het selecteren van de database');
unset ($db_host, $db_user, $db_pass, $db_name);
?>
Hierna kun je pas queries gaan doen. Zet het in een apart bestand(db_config.php) en begin de pagina's waar je een DB nodig hebt met:
<?php
require 'db_config.php';
?>
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ' 'test', 'test', 'test', 'xp home', '12,1', 'test', 'Intel', 'testtesttesttestte' at line 1
Die meldink krijg je iig niet met jouw bovenstaande code. Want daarin doe je niet aan foutafhandeling. En maak je sql eens op:
Niet helemaal juist Klaasjan, er zijn een aantal hosters die standaard de mysql_error wel weergeven.. (en als die een "thuis" server draait, dan kan die in de ini de error_reporting op all hebbben staan)
Wat is het script dat je nu op dit moment hebt? Heb je de opmerkingen van Robert en Jan aangaande de mysql verbinding en database selectie, ook al meegenomen?
OK Robert dat zou kunnen. VOor de rest sta ik achter mijn post
Ik zei ook niet dat er niet aan foutafhandeling moet worden gedaan, ik ben het verder ook helemaal met je post eens..
Sterker nog, ik vind zelfs dat foutafhandeling (1 van) de belangrijkste punten is bij programmeren in het algemeen. Je kan zoveel problemen voorkomen door daar goed mee om te gaan.