Hallo,

Ik heb het volgende probleem; ik heb sinds dinsdag een geweldige nieuwe laptop. Dinsdag gelijk maar even wat software er op gezet etc. Ik had Photoshop ook op cd staan, wel de trial versie, maar ach, ik dacht dat ik de goeie crack op de cd had staan. Niet dus. Virus.. (Ja, dat is dus de beloning)

Nu krijg ik steeds de volgende schermen te zien:

Nu heb ik al verschillende keren met Norton mijn pc grondig gescand, met Windows Defender en Ad-Aware de pc al schoongepoetst, ook met AVG gescant, maar telkens blijf ik de melding krijgen dat er een virus op de PC zit.

Iemand tips hoe dit virus te verwijderen? Toevallig last gehad van het zelfde virus?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb Avast, die is relax, geen problemen mee...
Geen virussen gevonden met Norton.. echt vaag dit..
Ik heb er nu wat meer informatie over:

Het gaat om een bestand genaamd srvepc[1].exe, staat in Temporary Internet Files, is een MSdos applicatie, grootte is 18kb, op schijf issie 32kb..

Is hier wat meer van bekend?
Kan je het bestand niet gewoon weg gooien? En dan eens verder kijken?

BTW. Kunnen dailers wel duur inbellen, zonder inbel verbinding?

En ik heb een hekel aan Hitman Pro, omdat deze meer installeert dan ik nodig heb.
Voor de liefhebber: Hitman pro is geprogrammeerd in AutoIt.
ok, als je je mobiele telefoon via usb kabel heb aangesloten, gelijk erafhalen die telefoon! anders bellen ze via je mobiel en ben je zo 500 euro ofzo kwijt..
Heb helemaal niks aangesloten.
Ik heb nu een zeer uitgebreide stappenplan gevonden, en ik denk dat die nog wel eens kan gaan helpen.

Ik ga weer even bezig.

(Trouwens, het verwijderen heeft geen zin, een bepaald programma maakt die bestanden aan, laat ze runnen, en dan krijg ik de virusmelding.)

Reageren