Ik heb het volgende probleem; ik heb sinds dinsdag een geweldige nieuwe laptop. Dinsdag gelijk maar even wat software er op gezet etc. Ik had Photoshop ook op cd staan, wel de trial versie, maar ach, ik dacht dat ik de goeie crack op de cd had staan. Niet dus. Virus.. (Ja, dat is dus de beloning)
Nu krijg ik steeds de volgende schermen te zien:
Nu heb ik al verschillende keren met Norton mijn pc grondig gescand, met Windows Defender en Ad-Aware de pc al schoongepoetst, ook met AVG gescant, maar telkens blijf ik de melding krijgen dat er een virus op de PC zit.
Iemand tips hoe dit virus te verwijderen? Toevallig last gehad van het zelfde virus?
Nou, ik heb laatst ook NOD32 geprobeert. Vind het echt helemaal niks. Het nu eTrust, gaat wel maar ook niet geweldig. Norton al helemaal niet. Voor NOD32 had ik Kasperky, die vond ik echt goed en snel, alleen er werd gezegt dat NOD32 oh zo goed was dus even geprobeert. Installeer denk ik Kasperky binnenkort wel weer.
Helemaal mee eens, ik draai ook Kaspersky.. (is 1 vna de beste, en veel andere antivirus programma's gebriuken data van Kaspersky)
Hij heeft toen eerste gestaan in top50 ofzo. Norton 20e ofzo. en mcafee nog lager en panda nog lager geloof ik, allemaal wel grote namen stonden er laag (lag ook aan de snelheid van opstarten, norton is echt heel erg langzaam)
@Stefan, Al geprobeert via Veilige Modus? Dit is mij altijd nog gelukt op die manier. Even scannen in Veilige Modus, of het exe bestand opzoeken in Veilige Modus en handmatig verwijderen.
EDIT: Kijk dan ook gelijk in veilige modus even in de MSconfig of hij daar nog in staat of iets anders wat vreemd is. Vaak gebeurt ook dat er meer exe bestanden zijn. Als je het virus verwijdert, start een andere exe en installeert hem weer. Na het verwijderen in veilige modus nog weer even scannen.
Vraagje: toevallig kom ik imageitencrypt.exe tegen. Ik ga alle .exe bestanden na die ik bij mijn msconfig kan vinden en bij deze krijg ik toevallig bij google veel hijack this en virus sites. Is dit omdat het toevallig op alle pc's staat of is dit daadwerkelijk een virus?