Ik breek al enkele weken mijn hoofd over een php-script. Ik krijg het maar niet aan de praat. Kleine uitleg:
Bij het aanmelden op mijn site krijg je een originiele link. Deze link moet je doorgeven aan andere mensen. Wanneer deze op jouw link klikken, krijg jij 1 punt bij, en worden ze ondergeschikt aan jouw. Zo verdien jij per 5 punten dat die ondergeschikte persoon verdient, ook 1 punt.
Helaas lukt het mij maar niet om dit te verwezenlijken. Enige tips, scripts, suggesties om mij te helpen? Alvast bedankt ;)
wel, ik weet wel al hoe je de punten er kunt aan toevoegen. Wat eigenlijk niet weet, en heb, is het creëren van een random link, die dan nog es gekoppeld is aan een profiel.
je zou het systeem eigenlijk een soort "link-uitwisselingssysteem" kunnen noemen.hoe meer mensen op jouw link klikken, hoe meer punten je verdiend
voor de random link, <? echo md5(rand()); ?>
die stop je dan in de database, met een gebruikers id, en een veld erbij waarin je aangeeft of de link al gebruikt is of niet.
Een random link maken is niet moeilijk. Je zou kunnen denken aan een md5-string te maken en deze als 'key' in je link mee geven. Het koppellen aan je profielen is dan een stukje van een taart: een extra kolom in de tabel en daar zet je de md5-string in...
Nog 1 klein vraagje, weet iemand hoe je die persoon iedere dag, of ieder uur automatisch 10 punten kan geven? Dit is mijn laatste vraag, dan zal ik hierna ophouden met zagen ;)