Ik zoek een goeie form validatie. Het mooiste vind ik dat als je op submit klikt, maar een bepaald input niet is ingevuld, het kopje dan dikgedrukt rood wordt.

In principe heb ik alleen maar inputs en 1 keer een select. Die select hoeft nou ook niet perse gecheckt worden, ik weet dat dat lastig is (zou mooi zijn).

Maar heeft iemand of weet iemand nog een goed script? Ik heb al gezocht hier @ PHPhulp, maar kan niet iets vinden wat er op lijkt. Weet iemand anders een website waar ik 't kan 'rippen'?

Alvast bedankt!
Maar probeer het maar eens met een action en target=_blank. Dan doet hij het niet. Probeer deze form lijn maar eens in het script van Jan.

<form method="post" action="docs/jecontentpagina.php" target="_blank">
Heeft iemand nog een oplossing? :$

Blanche, jij nog iets?
Waarom wil je het met alle geweld op twee pagina's? Het is veel eenvoudiger om het op één pagina te houden. Je kunt het formulier dan opnieuw vullen met waarden die wél goed zijn ingevuld zonder een sessie te gebruiken.

Als je op dezelfde pagina controleert en de gegevens zijn goed, dan kun je daarna altijd nog naar een andere pagina, bijvoorbeeld zo:
<?php
if (empty ($errors)) {
echo '<script type="text/javascript">';
echo 'window.location="andere_pagina.php";';
echo '</script>';
}
?>
Ja maar ik include het formulier op een pagina. Vervolgens wil ik dat het formulier wordt ingevuld, eerst wordt gecheckt.

Zodra er geen fouten zijn en alles is ingevuld ik vervolgens een nieuwe page open met daarin de gegevens (method=POST).

Snap je m'n opbouw?
Ja, ik snap je opbouw, maar ik geloof dat je een denkfoutje maakt. Zodra er geen fouten meer zijn, wil je een nieuwe pagina openen met daarin de gegevens, maar hoe controleer je de fouten? Precies, dan moet het formulier eerst verzonden zijn.

Je kunt een formulier niet eerst naar dezelfde pagina verzenden om het te controleren en vervolgens naar een andere pagina als de gegevens goed zijn.

De enige manier waarop dat wèl kan, is met JavaScript op pagina 1 controleren en pas verzenden naar pagina 2 als alles klopt. Alleen een controle met JavaScript is niet helemaal waterdicht, dus je zult sowieso altijd nog met PHP moeten controleren.
een controle met JavaScript is niet helemaal waterdicht
Dat lijkt mij een vrije vertaling voor:
een controle met JavaScript is zo lek als een mandje
Wat raden jullie aan en wat moet ik nu dus doen? De controle is meer om te checken of alles wel is ingevuld. Puur kleine check. Hoeft niet hack-of-omzeil-proof zijn. Tis voor de simpele user die neem ik aan wel javascript heeft aanstaan?

Heeft iemand dan een goeie javascript validatie?
Check de broncode van je link die je postte.
Te veel van het goeie. Moet simpeler...
Heeft iemand misschien nog iets werkends op hun computer staan?

Reageren