Hoi,
ik ben op zoek naar twee scriptjes,
een: waarmee je en niet met de rechtermuisknop kunt klikken, en niet via "beeld" de source kunt bekijken.
twee: ik wil graag de koers van zweedse kroon naar euro per dag bijgewerkt hebben.
mvg
irian
Voor wat betreft je eerste vraag: elke beetje gevorderde scripter kan je source bekijken, wat je ook voor trucs uithaalt. Je hoeft de pagina maar op te slaan en in kladblok te openen, of JavaScript uit te schakelen.
irian schreef op 11.10.2006 23:49
Hoi,
een: waarmee je en niet met de rechtermuisknop kunt klikken, en niet via "beeld" de source kunt bekijken.

Rechtermuisknop blokkeren is lame, maar is genoeg van te vinden op Google.
Misschien is ipv blokkeren het plakken van een menu'tje gebruiksvriendelijker.

De bron niet bekijken is onmogelijk.
En het enige dat men kan zien is je HTML, waar maak je je druk om? ;)
Een oplossing zou zijn een extern javascript bestand die de HTML uitspuugt, hoewel men dat bestand ook zou kunnen lezen.
Misschien met .htaccess de toegang tot die file blokkeren?
twee: ik wil graag de koers van zweedse kroon naar euro per dag bijgewerkt hebben.

Zoek een site met de koersen en lees die uit via php.
Ook daarvan zijn voorbeelden te vinden op deze site.
Let wel dat niet elke site daar zo blij mee is natuurlijk, vragen kan dus geen kwaad.

De omrekentool van Google misschien iets voor je? :)
encrypt je pagina met php en decrypt deze weer in javascript. Het is te achterhalen maar dan moet je het ook ECHT willen weten ;)
Persoonlijke mening: Dit zijn de meest kansloze scriptjes die er maar te vinden zijn. Met 1 of 2 muisklikken is door onzin uitgeschakeld en heb je de code alsnog te pakken. Daarnaast zijn er diverse tools te krijgen die van 'onleesbare html-code' weer keurig netjes leesbare code maken. En een beetje systeemontwikkelaar heeft dit dingen toch wel op zijn pc/in zijn browser geinstalleerd.

Kansloos. Meer valt er niet over te zeggen.
Bron bekijken kan altijd. Jij stuurt namelijk zelf je site naar mijn computer, waarna ik hem lekker ga bekijken.

En de site/pagina blijft dus op mijn computer staan, en ik kan deze altijd bekijken.

De beste manier om je spulletjes te beveiligen is door ze niet op internet te gooien.
[offtopic]
Gisteren de laatste nu de eerste :-p
[/offtopic]
so?
Hoe lees ik iets uit een andere site, of is daar ergens een tutorial voor? ik weet helemaal niet zo veel van programeren af...

Reageren