Ik zit met een probleempje, ik moet vanuit een frame, een gehele pagina refreshen. als je een gewone refresh doet, doetie alleen het frame waar de refresh in staat. Maar ik wil dat hij de hele pagina doet als dat kan. Ik loop al wat te klooien met TARGET, maar daar kom ik nie helemaal uit?
//configure refresh interval (in seconds)
var countDownInterval=60;
//configure width of displayed text, in px (applicable only in NS4)
var c_reloadwidth=200
var countDownTime=countDownInterval+1;
function countDown(){
countDownTime--;
if (countDownTime <=0){
countDownTime=countDownInterval;
clearTimeout(counter)
window.location.reload()
return
}
if (document.all) //if IE 4+
document.all.countDownText.innerText = countDownTime+" ";
else if (document.getElementById) //else if NS6+
document.getElementById("countDownText").innerHTML=countDownTime+" "
else if (document.layers){ //CHANGE TEXT BELOW TO YOUR OWN
document.c_reload.document.c_reload2.document.write('Next <a href="javascript:window.location.reload()">refresh</a> in <b id="countDownText">'+countDownTime+' </b> seconds')
document.c_reload.document.c_reload2.document.close()
}
counter=setTimeout("countDown()", 1000);
}
function startit(){
if (document.all||document.getElementById) //CHANGE TEXT BELOW TO YOUR OWN
document.write('Next <a href="javascript:window.location.reload()">refresh</a> in <b id="countDownText">'+countDownTime+' </b> seconds')
countDown()
}
if (document.all||document.getElementById)
startit()
else
window.onload=startit
Niet helemaal. Het moet gebeuren vanuit een PHP pagina. Ik krijg dit niet werkend. maar wat een megascript is het ook! Bestaat het niet in een iets simpelere variant, dit krijg ik niet werkend:S
Als je het met
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="2; URL=file.php">
probeert dan moet ik je teleurstellen. Zoals je waarschijnlijk door het te proberen al weet: hier kan geen target aan gemaakt worden.
Vraagje: Is het werkelijk nodig om verschillende frames te reloaden? Kan je niet eventueel de frameset reloaden of de pagina in een tabel zetten en die reloaden?
de frameset mag ook gereload worden hoor, tis alsvolgt: met het updaten (refreshen) word een sessiewaarde geupdate. De waarde in kwestie is de taal van de site. Na deze update van de sessie, moeten de pagina`s die de sessie hebben gestart natuurlijk gerefresht worden om de gekozen pagina te zien.
Of kan het (simpeler) anders?
thnx iig !?
?Onbekende gebruiker
26-04-2004 20:43
Je wilt dus vanuit een frame de hele pagina refreshen, dan zet je dit in het frame
idd.. boaz, das idd precies wat gebruikt moet worden :p tis niet heel erg netjes dat stukje javascript maar ut werkt wel goed.. ik gebruik het zo ook vaak..
leuk gedaan hoor bassie, maar dat gaat zo niet werken :P
probeer het zo eens:
<?
echo '<script language="javascript" type="text/javascript">window.location="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'"</script>';
?>
?Onbekende gebruiker
15-05-2004 15:00
Ik weet niet of jullie het door hebben maar die rob antwoord niet meer, hebben we hellemaal speciaal voor hem hem zitten helpen, bedankt hij ons niet eens.
?Onbekende gebruiker
15-05-2004 15:05
Je hebt gelijk christian, ik heb jullie niet bedankt. Ben net 3 week naar canada geweest :> best tof daaro... Jongens, bedankt allemaal voor de reacties nog dan hé!!