ok dit klinkt misschien heel dom, maar ik ben beginner en zoek een script om uit loggen en weet zelf niet hoe het moet. Als iemand me het uit wil leggen of een script heeft liggen. Graag(sorry voor dit domme topic:( )
@lissy: oke ik ga het proberen;)
@wes: Eh, wes ik heb al duizend x geprobeerd en heb ook phpHULP gekregen. Maar ik kwam er maar niet uit. En als ik dat een scriptje krijg kan ik dat bekijken en misschien snap ik het dan. Dan ben ik dus geholpen!
als je nou aangeeft wat je al hebt , wat al werkt en waar je precies vastzit, kunnen we je verder helpen. Van kopieren plakken leer je niets, en daar vraag je in je laatste paar posts steeds om
ik heb al:

<?php
ob_start ();

setcookie("id");
setcookie("wachtwoord");
setcookie("hash");

header("location:index.php");
?>
Vincent schreef op 16.10.2006 11:44
ik heb al:

<?php
ob_start ();

setcookie("id");
setcookie("wachtwoord");
setcookie("hash");

header("location:index.php");
?>
Ai ai ai! Een wachtwoord in een cookie? Wat heeft dit dan nog met beveiliging te maken? Iedereen kan dit cookie onderscheppen wanneer het van de server naar de client-pc gaat. Zelfs mijn oma kan dit nog 'kraken'...

Gebruik voor een login minimaal sessies en sla nooit een wachtwoord (al dan niet versleuteld) op in een cookie en/of sessie. In een cookie sla je evenmin het user-id op, ook dat is nergens voor nodig. Een unieke hash is voldoende om de gebruiker te indentificeren.

Reageren