Hallo, is er een alternatief voor het SQL commando 'AND'? Ik maak gebruik van een Pervasive Btrieve DB en ik heb het idee dat hij AND niet herkent..
dit is mijn huidige query;
<?
$group_03_query = "SELECT * FROM ".$table." WHERE (".$table_column_03." LIKE '".$group_02[$table_column_03]."' AND ".$table_column_02." LIKE '".$group_01[$table_column_02]."') GROUP BY ".$table_column_04;
$group_03_result = odbc_exec($connectie,$group_03_query) or trigger_error("Could not connect to tabel (update DDF files)");
?>
Hoe ziet $group_03_query eruit als je deze op je scherm gooit? Het is nu nogal gissen, het lijkt erop alsof de query een eindeloze lus oplevert. Waarom gebruik je trouwens or die( mysql_error( ) ) terwijl je met odbc werkt?? :)
Je moet juist op alle velden waarop je queriet GROUPEN.
En dat de max_time overschreden wordt wil zeggen dat je of een hele grote query uitvoert of (en dit is vaak het geval) 1 van de joins vergeten bent waardoor je eigenlijk de resultaten vermenigvuldigt.
Let op:
SELECT a.id, b.id FROM
klanten as a,
adressen as b
WHERE a.id=b.id
geeft bijvoorbeeld 3 rijen
Nu zal
SELECT a.id, b.id FROM
klanten as a,
adressen as b
9 rijen retouneren. Voor alle klanten worden alle adressen oopgehaald dus 3 X3
In een grote database lopen de aantalllen dus redelijk snel op
Klopt, Remco :) ik had ze al vervangen door odbc_error, maar nog niet geupdate in mijn script op de site hier..
@Klaasjan;
Ik zal ff de GROUP BY's terugzetten..
maar a.id en b.id gebruik je toch als je gebruik maakt van 2 databases, en die wilt vergelijken met elkaar?
Wanneer ik 'AND' vervang door '&&' krijg nu deze fout:
Warning: odbc_exec() [function.odbc-exec]: SQL error: [Pervasive][ODBC Client Interface][LNA][Pervasive][ODBC Engine Interface]Syntax Error: SELECT u_materiaal, u_maatvoerin FROM artbst WHERE u_merk LIKE '(' << ??? >>&& (u_type LIKE ' ') GROUP BY u_materiaal,u_maatvoerin, SQL state 37000 in SQLExecDirect in W:\Web\Index\Service\installatieoverzicht\linkselect4popup.php on line 141
Notice: 37000 in W:\Web\Index\Service\installatieoverzicht\linkselect4popup.php on line 141
Warning: odbc_fetch_array(): supplied argument is not a valid ODBC result resource in W:\Web\Index\Service\installatieoverzicht\linkselect4popup.php on line 142
line 140-147
<? $group_03_query = "SELECT ".$table_column_03.", ".$table_column_04." FROM ".$table." WHERE ".$table_column_01." LIKE '".$group_01[$table_column_01]."' && (".$table_column_02." LIKE '".$group_02[$table_column_02]."') GROUP BY ".$table_column_03.",".$table_column_04."";
$group_03_result = odbc_exec($connectie,$group_03_query) or trigger_error(odbc_error());
while($group_03 = odbc_fetch_array($group_03_result))
{
$javascript .=' VarGroup3.options[VarGroup3.options.length] = new Option("'.$group_03[$table_column_03].'","'.$group_03[$table_column_03].'");
VarGroup4.options[VarGroup4.options.length] = new Option("'.$group_03[$table_column_04].'","'.$group_03[$table_column_04].'");
'."\r\n" ;
} ?>