Als er een uurtje vorbij is met er telkens 1000 bj het geld bijkomen in het database.
Hoe zou ik dit kunnen doen...
Waarom zou je dat willen? Er is geen mens 24 uur per dag, 365 dagen per jaar online. Kortom, er is niemand geinteresseerd in deze getallen.

sla een datumtijd op wanneer dit gegeven is bijgewerkt en iedere keer dat je een pagina ververst controleer je hoeveel tijd er is verstreken tussen deze datum en NOW(). Voor ieder uur dat er is verstreken tel je 1000 op bij de huidige waarde. Gevolg: Uitsluitend updates voor die gebruikers die online zijn.
ja dat is niet erg...:) maar dan moet hij dus elk uur 1000 bij dus als ze na 5 dagen online komen moet dat erbij...
en hoe werkt die ding ? heb je voorbeeldje ofzo?:D
Alvast bedankt:D
ja maar eigenlijk moet hij bereken hoe lang het geleden is wanneer hij laatst geld ontvangen heeft, daarna kijk hoeveel uur daar tussen is...
En dan per uur 1000 erbij tellen... maar hoe doe ik dat?:o
Wat snap je niet aan mijn voorbeeld? In dit voorbeeld hoef je alleen nog maar te berekenen hoeveel uur verschil er zit tussen datumtijdveld en NOW(). De rest van de query heb ik je al gegeven.

Deze berekening mag je echt zelf uitzoeken, zie de handleiding, ik ga hem niet voor je maken. Daar leer je nog eens wat van.
is toch niet zo moeilijk? eerst haal je uit de database wanneer hij voor het laatst geupdate is, dan haal je de huidige datum + tijd op, vervolgens bereken je het verschil, en klaar?
ok ik probeer wat:)
ow ja moet die tabel speciaal zijn?:o

UPDATE
  tabelnaam
SET
  waarde = waarde + (1000 * (HOUR(NOW() - datumtijdveld)),
WHERE
 userid = 1
AND
  DATE_ADD(datumtijdveld, INTERVAL 1 HOUR) < NOW()

Zoiets? Niet getest maar zou lijkt me moeten werken. Je moet echter niet vergeten ook je datumtijdveld te updaten, anders krijgt iemand er telkens heel veel credits bij...

ps. Wat bedoel je met 'moet die tabel speciaal zijn?'

Reageren